Overslaan en naar de inhoud gaan

Zoektocht MPG naar partner uitgesteld

Havas heeft plannen om voor mediabureaunetwerk Media Planning Group een partner te vinden voor groei in de Verenigde Staten. Maar door de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Franse communicatiegroep wil een alliantie aangaan met een ander mediabureaunetwerk (van Interpublic Group) om de positie van MPG in de VS te versterken. Daar is het bureaunetwerk zwakker dan in Europa.

related partner content for mobile comes here

Volgens Brandrepublic heeft Havas gesprekken gevoerd met Interpublic Group en was er bijna een overeenkomst vlak voor kerstmis. Het zou gaan om één van de twee mediatakken van Interpublic, Initiative Media of Universal McCann, maar dit werd ontkend.
Havas-topman Alain De Pouzilhac heeft Bolloré de afgelopen maanden meerdere malen gevraagd zijn bedoelingen met de bureaugroep duidelijk te maken. Daar heeft de Fransman tot dusver nog geen gehoor aan gegeven.

Inmiddels wordt ook gepraat over een belang van Havas in het onafhankelijke Aegis (Carat en Vizeum). Ook onderzoeksbureau Synovate wordt genoemd, maar het gaat bij beide nog om geruchten. Havas staat onder druk sinds een mislukte overname (Grey), het verlies van een grote klant (Intel) en onzekerheid over een ander account (Volkswagen). De Pouzilhac wil nog wel kwijt dat desondanks de organische groei van Havas in 2005 groter zal zijn dan in 2004.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in