Zoektocht MPG naar partner uitgesteld


De Franse communicatiegroep wil een alliantie aangaan met een ander mediabureaunetwerk (van Interpublic Group) om de positie van MPG in de VS te versterken. Daar is het bureaunetwerk zwakker dan in Europa.
Volgens Brandrepublic heeft Havas gesprekken gevoerd met Interpublic Group en was er bijna een overeenkomst vlak voor kerstmis. Het zou gaan om één van de twee mediatakken van Interpublic, Initiative Media of Universal McCann, maar dit werd ontkend.
Havas-topman Alain De Pouzilhac heeft Bolloré de afgelopen maanden meerdere malen gevraagd zijn bedoelingen met de bureaugroep duidelijk te maken. Daar heeft de Fransman tot dusver nog geen gehoor aan gegeven.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSInmiddels wordt ook gepraat over een belang van Havas in het onafhankelijke Aegis (Carat en Vizeum). Ook onderzoeksbureau Synovate wordt genoemd, maar het gaat bij beide nog om geruchten. Havas staat onder druk sinds een mislukte overname (Grey), het verlies van een grote klant (Intel) en onzekerheid over een ander account (Volkswagen). De Pouzilhac wil nog wel kwijt dat desondanks de organische groei van Havas in 2005 groter zal zijn dan in 2004.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid