NPO1 zakt weg in week 47


Met name NPO1 had het zwaar. Het marktaandeel van die zender kwam uit op 13,5 procent. Dat is 1,3 procent lager dan de week ervoor en bijna drie procent onder het gemiddelde van het eerste halfjaar. Ook NPO2 en 3 moesten terug in marktaandeel. De SBS-zenders kwamen samen uit op 21,9 tegen die van de NPO op 21,6.
tv2.jpg
Best bekeken
Van de NPO1-programma’s lukte het alleen Studio Sport Eredivisie en het NOS Journaal van 20.00 uur de kijkcijfer top-15 te bereiken. Best bekeken programma van de week was weer The Voice of Holland (RTL4). Er stonden 12 programma's van marktleider RTL4 in de top-15.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROStv1.jpg
Uitgesteld kijken
Opvallend bij uitgesteld kijken is dat de top-5 voornamelijk uit non-fictie bestond. Expeditie Robinson (RTL5) was weer het populairst bij het uitgesteld kijken.
tv1a.jpg
Adformatie biedt vanaf nu wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat doet Adformatie op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid