Overslaan en naar de inhoud gaan

Opdracht corporate campagne Van Gogh Museum naar Petrik Sweezie

Het Van Gogh Museum ontwikkelt samen met conceptshop Petrik Sweezie een nieuwe corporate campagne.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na een uitvoerige kennismaking met verschillende nationale en internationale bureaus, volgde een pitch waaraan drie partijen deelnamen. De keuze viel unaniem op conceptshop Petrik Sweezie.

related partner content for mobile comes here

Milou Halbesma, sectormanager Van Gogh Museum: &;Van Gogh gaat je aan het hart, zeker als je in zijn leven duikt. De mensen van Petrik Sweezie hebben dit zeer letterlijk genomen en zijn tijdens de voorbereidingen afgereisd naar de plekken in Nederland en Frankrijk die betekenisvol waren voor Van Gogh in zijn ontwikkeling. Niet alleen het enthousiasme en de betrokkenheid die het bureau toonde, gaven de doorslag. Maar ook de originele manier waarop zij aankijken tegen het merk Van Gogh Museum en de manier waarop dit merk verder geladen zou kunnen worden. Zij passen in onze nieuwe communicatielijn van corporate storytelling, waar ook onze met veel succes recent gelanceerde website een goed voorbeeld van is.&;

Het bureau kreeg de opdracht om een overkoepelend campagneconcept te ontwikkelen waar verschillende deelcampagnes - voor onder meer de promotie van de nieuwe presentatie van de museumcollectie en  de opening van het Nieuwe Entreegebouw - onder gaan hangen.

Komende donderdag presenteert het Van Gogh Museum zijn collectie in een geheel nieuwe setting. De campagne van Petrik Sweezie ter promotie van deze vernieuwde presentatie begint dan ook. In de campagne wordt Van Gogh als kunstenaar en als persoon gepresenteerd. 

De campagnes worden aan de kant van het museum gecoördineerd door hoofd marketing Chantal Samson en hoofd communicatie Janine Fluyt. Bij het bureau wordt het account gecoördineerd door Emiel van Beek, Cees Dingler en Anne van Haeften.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in