Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe markten voor hightechproducten

De markt voor nieuwe technologie ligt wijd open, in ontwikkelingslanden wel te verstaan. Maar daarvoor moeten de fabrikanten hun beleid wel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

China, India, Brazilië, Thailand. Dat zijn de landen waar de hightechbranche het de komende jaren van moet hebben. Alleen: hoe verkoop je computers aan mensen die amper genoeg geld hebben om hun dagelijkse boodschappen te betalen en die in dorpen wonen waar nog geen electriciteitsvoorzieningen zijn? Bijvoorbeeld - zoals HP doet - door de apparatuur te verhuren in plaats van te verkopen, en door draagbare, op zonne-energie werkende accu’s voor de computers te ontwikkelen. Of door, zoals IBM, de benodigde technologie tegen een relatief lage prijs te leveren aan lokale bedrijven. Maar er zijn meer mogelijkheden om zaken te doen in armere landen. Met simpeler, en dus goedkopere, maar wel duurzame versies van de geavanceerde technologische producten. Dat alles kost weliswaar flinke investeringen in innovatie en het levert misschien wat lagere winsten op, maar zo creëer je wel nieuwe klanten in de markten van de toekomst.

related partner content for mobile comes here

Bron: BusinessWeek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in