Overslaan en naar de inhoud gaan

Levenshouding belangrijker dan levensfase

De levensfase als marketingindicator kan definitief bij het vuilnis. De houding van de consument ten opzichte van merken en producten heeft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ze bestaan natuurlijk nog wel: de jeugdige singles, de jonge en de oudere ouders en de gepensioneerden. Maar ze vertonen al lang niet meer het gedrag dat er van hen wordt verwacht. Hedonisme is niet meer voorbehouden aan jongeren, de ’alles voor het gezin’-houding is geen automatisme meer bij vaders en moeders, en vijftigplussers dénken er niet over om het rustiger aan te gaan doen. In plaats van deze stereotypen zien we door alle generaties heen genotzoekers, trendvolgers, rustelozen en zoekers naar de zin van het leven. Bovendien raakt het hele idee van scherp afgebakende levensfasen uit de tijd. In navolging van de mediterrane landen is ook Noord-Europa langzamerhand een multigeneratiesamenleving aan het worden. De recente ‘For every generation-campagne van Gap in Groot Brittannië blijkt niet voor niets een extreem hoog recallgehalte te hebben.

related partner content for mobile comes here

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in