Interactieve tv verovert de wereld
Interactieve tv (iTV) combineert het beste van twee werelden: het hoge informatiegehalte, de visuele kwaliteit en de dialoogmogelijkheden van internet en de voordelen van televisie. Vorig jaar maakten twintig miljoen huishoudens in Europa er gebruik van, en dat aantal zal volgens deskundigen binnen een jaar verdrievoudigen. Als reclamemedium is iTV ideaal: de tv wordt point of sale doordat de kijker niet meer naar de telefoon hoeft te grijpen of zijn computer aan moet zetten, maar vanaf de bank kan bestellen. Groot voordeel is ook dat elke doelgroep persoonlijk en ‘op maat’ kan worden aangesproken. De keerzijde van de medaille is wel dat kijkers elk spotje meteen weg kunnen zappen, of erger nog hele reclameblokken kunnen wissen. Alleen met echt creatieve campagnes, die van reclame entertainment maken, is dat te voorkomen. Eerste vereiste daarvoor: een grondige kennis van de mogelijkheden van iTV, en heel snel handelen!
Bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid