Overslaan en naar de inhoud gaan

MVO vaak goede sier

Bedrijven doen vooral in tijden van crises flink aan MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen). Terughoudendheid in de communicatie is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In crisistijden nemen bedrijven gemiddeld een kwart van alle fondsenwerving voor sociaal-maatschappelijk werk voor hun rekening; in rustiger tijden daalt dit naar een paar procent. Dat goede sier dus meespeelt, lijkt hiermee wel bewezen. Maar natuurlijk is er ook oprechte belangstelling om goed te doen. Niet-gouvernementele organisaties (denk aan Amnesty, Greenpeace, Solidaridad) spelen daar op in. Achter de schermen overleggen ze met bedrijven. Op die manier wordt veel geregeld, want bedrijven zijn als de dood dat deze NGO’s, met hun zeer betrouwbare en geloofwaardige imago, zich ferm uitspreken tegen een bepaald bedrijf. Zeg Brent Spar, en iedereen realiseert zich weer de mogelijke reikwijdte van imagoschade. Nog wat tips voor bedrijven die aan MVO willen doen: schrijf op wat je wilt bereiken, en communiceer dit in- en extern; verlies nooit de lokale cultuur en wetgeving van het uitverkoren land uit het oog; wees terughoudend met holle frasen over menselijke waardigheid etc.; bombardeer iemand tot MVO-manager; draag je activiteiten zelfverzekerd uit, maar overschreeuw jezelf niet.

related partner content for mobile comes here

Bron: Trends

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in