Overslaan en naar de inhoud gaan

Pantène commercial in de ban

Procter & Gamble moet in Engeland een misleidende Pantène commercial terugtrekken. Volgens de Adver-tising Standards Authority (ASA) wordt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De commercial belooft dat Pantène ‘aminozuren aanvult’’, zorgt dat het haar ‘weer tot leven komt’ en ‘te-ruggeeft wat het leven eruit haalt’. Een wetenschapper onderzocht de claims nadat er vijf klachten waren binnen gekomen. De conclusie van de wetenschapper was dat wanneer het product echt beter werkte door de toevoeging van aminozuren, dit een wetenschappelijke doorbraak zou betekenen. Daarvoor zou zeer gedegen bewijs nodig zijn, wat hij niet vond. Daarop besloot de ASA dat de commercial oneigenlijk gebruik maakte van wetenschappelijk jargon. P&G zegt ‘verrast en teleurgesteld’ te zijn door de beslissing van de ASA, maar zei in toekomstige uitingen rekening te zullen houden met de kritiek.

related partner content for mobile comes here

Bron: Newsfox

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in