Overslaan en naar de inhoud gaan

Online advertising naar netto 21,5 miljoen

De netto online bestedingen over het eerste kwartaal in Nederland kwamen uit op 21,5 miljoen euro, zo meldt IAB Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is een stijging van 34 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van 2004. Toen bedroegen deze netto bestedingen nog 16 miljoen. Grootste bestedingen kwamen van Media met 22%, Financiële Dienstverlening met 20%, Telecom/ICT met 18% en Horeca-Tourisme-Recreatie met 10%.

related partner content for mobile comes here

Banners en skyscrapers zijn met 45 procent nog altijd de populairste manier van online adverteren, 37 procent komt uit contentintegratie & sponsoring en 7 procent uit pop-ups.

Tapps en Tradedoubler (beide e-mail marketing) worden nu ook meegenomen in de cijfers.

Nederland bracht met haar 18 grootste internet exploitanten en BBC De Media en Reclame Bank de netto online bestedingen over het eerste kwartaal van 2005 in kaart.

Directeur Igor Beuker van IAB Nederland zegt dat zijn organisatie en BBC het betreuren dat Google en Overture nog steeds niet deelnemen aan deze rapportage. ‘IAB en BBC zijn wel zeer content dat hun gezamenlijke inspanningen hebben geleid tot de deelname van 5 nieuwe participanten per 1 januari 2005. Ook kunnen snelle rekenaars concluderen waar de netto online bestedingen naartoe zullen groeien dit jaar, richting de 100 miljoen euro.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in