Online advertising naar netto 21,5 miljoen
Dat is een stijging van 34 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van 2004. Toen bedroegen deze netto bestedingen nog 16 miljoen. Grootste bestedingen kwamen van Media met 22%, Financiële Dienstverlening met 20%, Telecom/ICT met 18% en Horeca-Tourisme-Recreatie met 10%.
Banners en skyscrapers zijn met 45 procent nog altijd de populairste manier van online adverteren, 37 procent komt uit contentintegratie & sponsoring en 7 procent uit pop-ups.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaTapps en Tradedoubler (beide e-mail marketing) worden nu ook meegenomen in de cijfers.
IAB Nederland bracht met haar 18 grootste internet exploitanten en BBC De Media en Reclame Bank de netto online bestedingen over het eerste kwartaal van 2005 in kaart.
Directeur Igor Beuker van IAB Nederland zegt dat zijn organisatie en BBC het betreuren dat Google en Overture nog steeds niet deelnemen aan deze rapportage. ‘IAB en BBC zijn wel zeer content dat hun gezamenlijke inspanningen hebben geleid tot de deelname van 5 nieuwe participanten per 1 januari 2005. Ook kunnen snelle rekenaars concluderen waar de netto online bestedingen naartoe zullen groeien dit jaar, richting de 100 miljoen euro.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid