Britten kopen het meeste online


Onderzoek van deze organisatie toont aan dat 30 procent van de Britse consumenten in 2004 meer dan 16 artikelen online kocht. Het Europese gemiddelde lag in diezelfde periode op 19 procent. Een kwart van de Britten gaf online ook meer dan 1000 pond uit, tegenover slechts 15 procent van de overige Europeanen. Driekwart van die aankopen werd met een creditcard betaald. Gebruiksgemak en snelheid waren de meest genoemde redenen om online iets aan te schaffen.
Bij film- en theatertickets, evenals bij reizen en muziek, leidt het opzoeken van online informatie ook tot online kopen. Toch gebruikt nog ruim een derde van de internetgebruikers het net alleen voor informatie en koopt daarna offline.
De Zweedse consumenten staan met hun online koopgedrag op de tweede plek.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOnderzoekers vonden uit dat 36 procent van de mannelijker shoppers tussen de 15 en 34 meer dan 16 artikelen online had aangeschaft, tegenover 28 procent van de vrouwelijke internetters in dezelfde leeftijdscategorie.
Andere onderzoeksresultaten:
- 96% van de consumenten was tevreden met hun online shoppingervaring,
- 49% daarvan had meer vertrouwen in het online koopproces dan in 2003,
- 75% zag het gemak van online kopen als grootste voordeel, 65% noemde snelheid
- Meer dan de helft noemde de verscheidenheid aan producten online als voordeel,
- 85% daarvan doet na het zoeken naar muziek op internet ook een online aankoop
- 4 op de 5 respondenten doet na het zoeken naar een reis op internet ook online een aankoop,
- 84% van de sonsumenten doe online zoeken naar een kaartje voor de bioscoop of theater, kopen daarna het kaartje online, 74% van de mensen die browsen naar eten, kopen vervolgens de producten online De EIAA ondervroeg 7000 mensen in Groot Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Scandinavië, België en Nederland.1000 mensen werden ondervraagd in Groot Brittannië.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid