Overslaan en naar de inhoud gaan

Mindshare: 'SBS maakt ondanks boete winst met Peter R. de Vries'

Mediabureau Mindshare becijfert dat SBS, ondanks de boete voor het uitzenden van beelden van een kindermoordenaar in het programma van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mindshare houdt het erop, dat Peter R. de Vries de beelden van de kindermoordenaar (ondanks een verbod van de rechter) uitzond om morele redenen. Tegelijkertijd constateert het bureau dat dit besluit SBS6 geen windeieren heeft gelegd.

related partner content for mobile comes here

Ruud de Langen van Mindshare: 'In kijkers niet, en in reclame inkomsten niet. Het programma scoorde met 1.886.000 kijkers bijna een half miljoen meer kijkers dan vorige week. In reclame-inkomsten werd er ook geplust. Ten eerste was de kijkdichtheid van de reclameblokken hoger. Ten tweede werd er een extra reclameblok in deze langere uitzending geplaatst. Uitgaande van de marktprijzen is onze inschatting dat er ruim 100.000 euro meer aan reclame-inkomsten binnenkwam. Trek daar de boete van 15.000 euro vanaf, en je houdt een zeer gezonde winst over.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in