Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Inhoudelijke discussie over pr vereist’

Public relations is aan vernieuwing toe. Het vakgebied moet zich inhoudelijk verbreden en opnieuw definiëren. Hiervoor is betere…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Anne van der Meiden, emeritus hoogleraar Massacommunicatie (UU), Betteke van Ruler, hoogleraar Communicatiewetenschap (UvA), en Noelle Aarts, hoogleraar Strategische Communicatie (UvA), kwamen bijeen op verzoek van Van Hulzen Public Relations, dat dit jaar zijn 60-jarig jubileum viert. De wetenschappers vinden dat het vak public relations zich op korte termijn moet richten op een inhoudelijke discussie over het vak. Om vast te stellen waar pr over gaat en vooral om het vak verder te ontwikkelen. ‘Anders nemen anderen het over’, aldus Van Ruler, hoogleraar Communicatiewetenschap (UvA).

related partner content for mobile comes here

Volgens de drie wetenschappers is de onvoorspelbaarheid van de praktijk onlosmakelijk aan het vak pr verbonden: context is immers communicatie. De huidige wetenschappelijke benadering laat echter geen ruimte voor onvoorspelbaarheid. ‘Je definieert begrippen zo, dat je context buitensluit. Maar communicatie is context’, zegt Aarts. Van Ruler: ‘Opleidingen zouden veel meer op strategisch denken gericht moeten zijn, en op het oplossen van problemen die in een ingewikkelde context plaatsvinden.’

Op een uitvoerig verslag van het colloquium.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in