Augmented reality secret agent: Splinter Cell als Layar-game


Videogame-uitgever Ubisoft ontwikkelde in samenwerking met merkactivatiebureau Blutarsky en mobile marketingbureau Muzar het augmentend reality-spel Operation Splinter Cell Revelation.
Layar wordt hierbij nu voor het eerst gebruikt als een brand experience, aldus de makers.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe ‘mix van reality en virtual reality’ is ontwikkeld ter gelegenheid van de lancering van de nieuwe Tom Clancy’s Splinter Cell: Conviction, die Ubisoft vanaf 15 april op Xbox360 en PC uitbrengt.
De game wordt dus gepromoot middels een Layar-applicatie. Vanaf 15 april kan iedereen die zich in Amsterdam bevindt en een mobiele telefoon heeft waarop de Layar-applicatie kan draaien, zich als een geheim agent door hartje Amsterdam begeven en diverse missies oplossen in de spannendste buurten van Amsterdam. En dan zullen de makers de Wallen bedoelen, en niet de omgeving van het August Allebéplein.
Je kunt het allemaal bekijken op deze site (vanaf 2 april live).
Tom Clancy’s Splinter Cell is 1 van de hitgames van Ubisoft. Inmiddels zijn er van de diverse Tom Clancy’s Splinter Cell releases wereldwijd al 19 miljoen spellen verkocht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid