Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft: bezoektijd is de beste manier om effect te meten van online campagnes

Microsoft Advertising roept online adverteerders op om voortaan een zogenaamde ‘dwell score’, oftewel online bezoektijd, als…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit advies vloeit voort uit een nieuw onderzoek, dat uitgevoerd is door in samenwerking met , genaamd ‘Dwell on Branding’.

related partner content for mobile comes here

Tijdens het onderzoek dat zes maanden in beslag nam, is gekeken naar twintig verschillende online advertising campagnes. Daarbij zijn gegevens van Eyeblaster gecombineerd met die van en onderzocht op het effect dat online bezoektijd en engagement heeft op branding.

Door het vermenigvuldigen van de tijdsduur die een gebruiker doorbrengt bij het bekijken van een advertentie en de mate van betrokkenheid van de gebruiker bij het merk (engagement) is er per advertentie een dwell score berekend. De resultaten tonen aan dat hoe hoger de dwell score is, des te positiever de consument is tegenover het merk na het zien van de advertentie.

Uit het onderzoek blijkt dat campagnes die een hoge dwell score kennen maar liefst drie keer zo effectief zijn in het stimuleren van de consument om actief te zoeken naar een bepaald merk dan bij campagnes met een lage dwell score.

Daarnaast was er sprake van een verhoging van de effectiviteit met 69% bij de campagnes waarbij de advertenties relatief lang bezocht werden. Deze verbetering van de effectiviteit uitte zich in een toename van het websitebezoek van het merk, een stijging van het aantal pageviews en de tijd die er werd doorgebracht op de website.

Vanochtend lichtte Anita Caras, Market Insight Lead bij Microsoft Advertising, het onderzoek toe tijdens een ontbijtsessie ter gelegenheid van de .

Het doel van de sessie was om inzichten te delen over de manier waarop merken en bureaus de effectiviteit van online advertising meten en om ideeën en inspiratie te geven over online creativiteit en merkstrategieën.

Een samenvatting van het onderzoek is te vinden.

Er is ook een .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in