Overslaan en naar de inhoud gaan

Ad Swartjes van De Telegraaf: ‘Publieke omroep is online onze grootste concurrent’

Telegraaf-topman Ad Swartjes in TMGzine, een relatieblad van de Telegraaf Media Groep: ‘De publieke omroepen zijn online onze grootste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Telegraaf-topman in TMGzine, een relatieblad van de : ‘De publieke omroepen zijn online onze grootste concurrent aan het worden. Vroeger zaten wij vooral in print en zij in zenders. Dat was redelijk overzichtelijk.'

related partner content for mobile comes here

‘Maar toen kwam internet. Wij proberen daar geld te verdienen. Intussen bieden zij het allemaal gratis aan, de overheid pakt de rekening toch wel op. De omroepen krijgen enorme subsidies van de overheid om programma’s te maken en nemen tegelijkertijd een enorme hap uit de advertentiemarkt.

‘De publieke omroepen zouden óf zonder Sterblokken moeten, óf ze zouden het voor die inkomsten van de Ster moeten doen, de combinatie die ze nu hebben kan ik niet plaatsen. Als ze de overheidsbijdrage om te beginnen eens zouden halveren, dan krijgen ze nog steeds 3x zo veel als waar de commerciële omroepen het voor moeten doen. (…)

‘Ik heb de jaarbegroting van de publieke omroep eens goed bestudeerd. Het is echt een prachtverhaal. Ik had het zo in ons jaarverslag kunnen plaatsen. Hun plannen om de consument te bereiken, vooral digitaal, zijn indrukwekkend. Maar ze hoeven nergens betaald voor te krijgen, het is een feestje voor ze. Ken je ? Dat bieden ze gratis aan. Voor de commerciële omroepen is het daardoor bijna onmogelijk geworden om het tegen betaling aan te bieden.’

Ad Swartjes werkt al zo’n 30 jaar voor de Telegraaf en gaat volgend jaar met pensioen. Een headhunter zoekt nu een opvolger.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in