
Maar adverteerders mogen internetgebruikers niet op het verkeerde been zetten. Het Europees Hof van Justitie in Luxemburg heeft dat dinsdag bepaald. Het betrof een zaak over het advertentiesysteem AdWords van Google. Tegen betaling kunnen bedrijven daaraan meedoen. Het systeem toont dan na het intikken van zoekwoorden advertenties voor hun producten.
Enkele Franse bedrijven, waaronder modebedrijf Louis Vuitton, hadden bezwaar aangetekend, omdat via het systeem imitaties van hun producten worden aangeprezen. Volgens het EU-hof maakt Google, als dienstverlener, met zijn systeem geen inbreuk op het merkenrecht.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeHet hof voegt eraan toe dat internetgebruikers door de adverteerders niet in verwarring mogen worden gebracht over de vraag van welk bedrijf de aangeprezen goederen of diensten afkomstig zijn. Of daarvan sprake is, moet de nationale rechter per geval beoordelen.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee