Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen inbreuk Google op merkenrecht

Google pleegt geen inbreuk op het merkenrecht door adverteerders via een zoeksysteem namaakproducten te laten aanprijzen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar adverteerders mogen internetgebruikers niet op het verkeerde been zetten. Het Europees Hof van Justitie in Luxemburg heeft dat dinsdag bepaald. Het betrof een zaak over het advertentiesysteem AdWords van . Tegen betaling kunnen bedrijven daaraan meedoen. Het systeem toont dan na het intikken van zoekwoorden advertenties voor hun producten.

related partner content for mobile comes here

Enkele Franse bedrijven, waaronder modebedrijf Louis Vuitton, hadden bezwaar aangetekend, omdat via het systeem imitaties van hun producten worden aangeprezen. Volgens het EU-hof maakt Google, als dienstverlener, met zijn systeem geen inbreuk op het merkenrecht.

Het hof voegt eraan toe dat internetgebruikers door de adverteerders niet in verwarring mogen worden gebracht over de vraag van welk bedrijf de aangeprezen goederen of diensten afkomstig zijn. Of daarvan sprake is, moet de nationale rechter per geval beoordelen.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in