Nieuwe kansen na de recessie


Valt hier iets te leren voor directies en marketeers die zich in 2010 gesteld zien voor de opdracht groei te ontsluiten? Ronald Pont en Adrian Martorana gaan in op hoe merken, bedrijven en organisaties hun business kunnen aanjagen in tijden van recessie.
Ze komen tot drie overdenkingen:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS1. Het klinkt als een open deur, maar wie in 2010 de ontwikkeling van zijn business serieus neemt stuurt zijn merk, bedrijf of organisatie vanuit oprechte marketing aan. Dat wil zeggen: klantinzicht, klantbehoefte en klantbelang staan op nummer één en worden zonder omwegen doorvertaald naar nieuwe relevanties (value proposities). Een goed aanknopingspunt is, dat de meeste klanten en medewerkers de recessie als een persoonlijke crisis voelen. Zij willen daarom – meer dan ooit – hun eigen leven terugzien in wat een merk, bedrijf of organisatie ze te bieden heeft.
2. Gebruik de drie I’s (Innovation, Imagination, Ingenuity) als sleutel naar nieuwe relevantie die aansluit bij de nieuwe werkelijkheid waarin we leven. Opvallend is dat in cases van bedrijven die kracht putten uit recessies, de nieuwe relevantie eigenlijk al in het merk en zijn producten besloten lag. Recessie was de aanleiding voor verandering.
3. Change for growth, oftewel: aan de slag! De geschiedenis is meedogenloos voor oude denkers die vasthouden aan het verleden. Diezelfde geschiedenis leert ook dat toekomst gericht handelen altijd vindingrijke vernieuwing en verrassende communicatie bracht.
Het gehele artikel is na te lezen op MarketingOnline.nl (pdf).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid