Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe kansen na de recessie

Hoewel de meeste beleggers de financiële crisis nog steeds niet boven zijn, had zelfs een blind paard in de afgelopen 12 maanden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Valt hier iets te leren voor directies en marketeers die zich in 2010 gesteld zien voor de opdracht groei te ontsluiten? Ronald Pont en Adrian Martorana gaan in op hoe merken, bedrijven en organisaties hun business kunnen aanjagen in tijden van recessie.

related partner content for mobile comes here

Ze komen tot drie overdenkingen:

1. Het klinkt als een open deur, maar wie in 2010 de ontwikkeling van zijn business serieus neemt stuurt zijn merk, bedrijf of organisatie vanuit oprechte marketing aan. Dat wil zeggen: klantinzicht, klantbehoefte en klantbelang staan op nummer één en worden zonder omwegen doorvertaald naar nieuwe relevanties (value proposities). Een goed aanknopingspunt is, dat de meeste klanten en medewerkers de recessie als een persoonlijke crisis voelen. Zij willen daarom – meer dan ooit – hun eigen leven terugzien in wat een merk, bedrijf of organisatie ze te bieden heeft.

2. Gebruik de drie I’s (Innovation, Imagination, Ingenuity) als sleutel naar nieuwe relevantie die aansluit bij de nieuwe werkelijkheid waarin we leven. Opvallend is dat in cases van bedrijven die kracht putten uit recessies, de nieuwe relevantie eigenlijk al in het merk en zijn producten besloten lag. Recessie was de aanleiding voor verandering.

3. Change for growth, oftewel: aan de slag! De geschiedenis is meedogenloos voor oude denkers die vasthouden aan het verleden. Diezelfde geschiedenis leert ook dat toekomst gericht handelen altijd vindingrijke vernieuwing en verrassende communicatie bracht.

Het gehele artikel op MarketingOnline.nl (pdf).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in