De genomineerden voor de Spin Awards
De genomineerden voor de Spin Awards zijn bekend. Bureau Achtung! is zesmaal genomineerd, Philips en het Ministerie van Justitie maken ieder in 4 categorieën kans op een prijs.
45 van de in totaal 405 inzendingen werden genomineerd. Philips maakt met de campagne Cinema 21:9 (Tribal DDB) kans in de categorieën Beste content, Beste crossmedia concept, Beste online campagne en Beste website concept.
Het Ministerie van Justitie maakt met de campagne Stanislav (Kong) kans in de categorieën Beste online campagne, Beste interactieve video concept, Beste content en Beste media inzet.
Achtung! heeft onder andere nominaties voor Volkswagen Polo, Chocomel, Skoda en Vodafone.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaBestuursvoorzitter Stephan Fellinger: 'Het aantal nominaties is lager dan vorig jaar. Toen hadden we 53 nominaties op 444 inzendingen. Opvallend is wel dat we dit jaar in de categorie innovatie geen enkele nominatie hebben; dat is nog nooit gebeurd bij de SpinAwards. Je mag toch wel de voorzichtige conclusie trekken, dat er in tijden van economische tegenwind spijtig genoeg, minder geïnvesteerd wordt in innovatie. Een definitief oordeel over het niveau van het complete online werk voor 2009 kunnen we pas geven, wanneer het aantal Gouden en Zilveren SpinAwards bekend wordt gemaakt op 8 april 2010, tijdens de SpinAwards uitreiking. Ik ben heel nieuwsgierig wie en wat we daar te zien krijgen aan winnaars en wat voor conclusies we daaraan kunnen verbinden voor het afgelopen jaar.'
De genomineerden op een rij:
- Cinema 21:9 (TribalDDB / Koninklijke Philips N.V.)
- Tweedewereldoorlog.nl (Black Magic Marker / Nationaal Comite 4 en 5 mei)
- Pritt Knutselwereld (G2 Amsterdam / Henkel Nederland B.V.)
- Wieckse Zonneradar (Lab1111 / Heineken Nederland)
- Delete 2009 (Red Urban, Etcetera / Red Urban, Etcetera,DataBay, Van Wanten) Beste content
- iFlyMagazine (Born05 / KLM)
- STANISLAV (Kong Amsterdam / Rijksoverheid, Ministerie van Justitie)
- Amstel Teamlink (Lab1111 / Heineken Nederland)
- Cinema 21:9 (TribalDDB / Koninklijke Philips N.V.)
- Hair Level XL (Bespeak, TinQwise / Philyra)
- IKEA Design Your Own Life Platform (Lemz / Ikea) Beste crossmedia concept
- Daar ben ik (XXS / Klimaatbureau, NCDO)
- Cinema 21:9 (TribalDDB / Koninklijke Philips N.V.)
- Volkswagen Pak de Polo (Achtung! / Pon's automobielhandel)
- Beagle: In het kielzog van Darwin ( VPRO Digitaal / VPRO Digitaal) Beste design
- Pritt Knutselwereld (Little Chicken Game Company, G2 Nederland / Henkel Benelux)
- Hilfiger Denim (Lukkien / Tommy Hilfiger) Beste gaming concept
- Het Grote Chocomel Hot Sneeuwballen Gevecht (Achtung! / Friesland Foods)
- Scrabble Battle (Isobar Nederland / Mattel Northern Europe)
- QiGame (Submarine / Tropenmuseum junior)
- 13 in de Oorlog (IJsfontein / NPS)
- Het Rabobank Studentenpracticum(Euro RSCG 4D / Rabobank Nederland)
- Press to Play: The Playboy Game (NRG3 / Coty Fragrances Benelux B.V.) Beste interactieve video concept
- Skoda Octavia RC ((Achtung!/ Pon's automobielhandel)
- STANISLAV (Kong Amsterdam / Rijksoverheid, Ministerie van Justitie)
- Meer veiligheid op straat (Kong Amsterdam / Rijksoverheid, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties)
- Press to Play: The Playboy Game (NRG3 / Coty Fragrances Benelux B.V.)
- Volvo S60: The Blind Preview (Euro RSCG 4D / Volvo Car Corporation) Beste media inzet
- De Groene Sint en zijn Actiehelden (Schepnet / Oxfam Novib)
- STANISLAV (Kong Amsterdam / Rijksoverheid, Ministerie van Justitie)
- G-Star's Next Raw Reporter ( G-Star / G-Star)
- Vodafone - The YouFlickInMyHyveFace Chase (Achtung! / Vodafone)
- Beste mobiele concept
- Appie van Albert Heijn (IceMobile, Muse Amsterdam / Albert Heijn) Beste online campagne
- STANISLAV (Kong Amsterdam / Rijksoverheid, Ministerie van Justitie)
- Volkswagen Pak de Polo (Achtung! / Pon's automobielhandel)
- Het Grote Chocomel Hot Sneeuwballen Gevecht (Achtung! / Friesland Foods)
- Cinema 21:9 (TribalDDB / Koninklijke Philips N.V.)
- Scrabble Battle (Isobar Nederland / Mattel Northern Europe)
- Baby Olifant (Boondoggle / KMDA, Zoo Antwerpen)
- Philips vs (TribalDDB / Koninklijke Philips N.V.)
- Hi Pokkie Foetsie, Hyves Prank (Red Urban / Hi)
- Pearle Opticiens: Steamy Room ( LDV United / Pearle Opticiens)
Tijdens de Inspiration Days op 22 en 23 maart mogen de genomineerden in Pakuis de Zwijger hun werk persoonlijk toelichten voor jury en publiek. De winaars worden 8 april 2010 bekend gemaakt, tijdens de SpinAwards Night in de Zuiveringshal West op het Westergasterrein in Amsterdam.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid