Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Bestedingen in b-to-b blijven tot 2011 gelijk’

De meeste adverteerders en mediabureaus verwachten dat de bestedingen aan business-to-business communicatie tussen nu en 2011 gelijk zullen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit het rapport Trends in B2B Mediabestedingen 2010-2011, dat de Groep Uitgevers voor Vak en Wetenschap (UVW) van het Nederlands Uitgeversverbond vanmiddag presenteert. MediaTest voerde het onderzoek uit. Het trendonderzoek is voor de tweede maal gehouden, onder meer dan 500 adverteerders en media- en reclamebureaus. Bij het eerste onderzoek in 2006 naar de verwachtingen voor de b-to-b-mediabestedingen oogde 2008 nog positief. Voor het totale budget voor marketing-communicatie werd toen een toename verwacht van 14 pct en voor het totale budget voor arbeidsmarktcommunicatie een toename van 7 pct. Eind 2009 blijken de totale b-to-b-mediabudgetten ten opzichte van 2006 niet toegenomen, maar flink gekrompen: -14 pct in marketingcommunicatie en maar liefst -41 pct in arbeidsmarktcommunicatie. Voor 2010 en 2011 nemen adverteerders een afwachtende houding aan. Hoewel een relatief klein deel (27 pct) al eerder dan 2011 een groei in bestedingen verwacht, meent de grote meerderheid (52 pct) dat de bestedingen tussen nu en 2011 gelijk zullen blijven.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in