Overslaan en naar de inhoud gaan

Politie versterkt merk met Hyves en Marokko.nl

Een campagne die vandaag van start gaat op Hyves, Marokko.nl en YouTube moet mensen warm maken voor het politievak.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op basis van doelgroep en bereik heeft de afdeling Werving Politie drie social mediakanelen geselecteerd die het komende jaar worden ingezet: Hyves, Marokko.nl en YouTube. Op Hyves heeft de politie volgens eigen zeggen een primeur. In samenwerking met reclamebureau Maximum is een ontwikkeld waar uitgebreide informatieis te vinden over het werken bij de politie, maar ook een discussieforum en een chatfunctie. De chat is overigens alleen geopend tijdens kantooruren. De politie is naar verluid de eerste die deze mogelijkheid biedt op een branded Hyvespagina.

related partner content for mobile comes here

Ook is een landingspagina gemaakt voor waarop aan de hand van verschillende thema’s de discussie wordt aangezwengeld over werken bij de politie. Het eigen kanaal op YouTube wordt gebruikt als verzamel- en distributieplatform van filmmateriaal over werken bij de politie.

Door de financiële ombuigingen zijn er momenteel minder vacatures dan gebruikelijk, maar verwacht wordt dat dit in de nabije toekomst zal veranderen. Door de uitstroom van de babyboomgeneratie houdt de politie rekening met een tekort aan mankracht. Om ervoor te zorgen dat er dan voldoende sollicitanten aan de poort staan, investeert de politie nu in het versterken van het werkgeversmerk.

Social media biedt de politie volgens eigen zeggen een goed kanaal om beelden bij te stellen die mensen hebben over het werken bij de politie. 'Hardnekkige misverstanden, onnodige drempels of overmoedige droombeelden kunnen worden genuanceerd. Hierdoor kunnen mensen beter beslissen of het iets voor ze is en trekt de politie de juiste mensen aan. Het uiteindelijke doel is dat de toekomstige wervingsdoelgroep een gevoel krijgen van “daar wil ik bij horen”. Bij hun beïnvloeders zal hopelijk het idee grond vatten van “hoe dan ook, het is wél een goede werkgever”.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in