Overslaan en naar de inhoud gaan

Social media: wie gaat het doen?

Vanmiddag was ik bij een workshop over social media; dit keer met een focus op blogs. De groep aanwezigen was een gemêleerd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het issue tijdens en na de workshop was namelijk de vraag die elke keer voorbijkomt bij het onderwerp social media. Wie gaat het doen? Omdat er vaak geen of beleid is betreft social media, wordt er vaak maar wat gedaan. Of juist niet. Niemand weet wie er eigenlijk verantwoordelijk is voor het verspreiden van content via social media en daardoor wordt er vaak met een vinger over en weer gewezen. Nu speelt deze vraag niet alleen bij omroepen. Ik kan me voorstellen dat aanwezigen op de afgelopen maandag ook met een heleboel ideeën naar huis zijn gegaan, maar niet weten hoe uit te voeren. En dan gaat het vooral om wie en wanneer.

related partner content for mobile comes here

Een binnen de organisatie biedt misschien uitkomst, maar is dus vaak niet aanwezig. En dat terwijl mensen juist na een training enthousiast zijn en direct aan de slag willen. Moeten er dan kant-en-klare workflows klaarliggen of moet de trainer in kwestie praktische oplossingen bieden?

Het doel van trainingen en workshops is het bieden van nieuwe inzichten, kennis en tools, zodat de medewerkers van een organisatie hun werk kunnen optimaliseren. Met succes, want meestal raken medewerkers extra gemotiveerd en geïnspireerd en willen dat gelijk in praktijk brengen. De organisatie moet dit verder faciliteren en niet verwachten dat de trainer de werkwijze gaat voorkauwen. Bij het samenstellen van een opleidingsplan moet intern ook gekeken worden naar de interne follow-up. Want het is echt zonde van de investering als na alle inspanningen de motivatie wegebt, omdat er simpelweg geen rekening is gehouden met het resultaat.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in