Luxe merken vergeten m-commerce
Zo schrijft hij in zijn onderzoek L2 Prestige 100: Mobile IQ, a ranking.
Slechts twee derde van de luxe merken heeft een site die is geoptimaliseerd voor mobile, een derde ondersteunt echter geen m-commerce.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu70 procent van de merken heeft de beschikking over een mobiele app. Maar minder dan 20 procent heeft een speciale app voor de iPad. En dat terwijl juist de wat rijkere consumenten vaak een iPad hebben liggen.
Luxe merken liepen natuurlijk altijd al wat achter wat betreft online, e-commerce en social media. En dat geldt nu dus ook voor m-commerce. Maar ze doen hun best: luxe merken hebben inmiddels succes met shopping op Facebook, meer dan andere categorieën in ieder geval. Steeds meer luxe merken openen een winkel op dit sociale netwerk.
Maar nu moet het mobiele kanaal worden opgepakt, want daar zit de doelgroep volgens Millennial Media en comScore: 34 procent van de mobiele shoppers verdient per jaar 100.000 dollar of meer, en 18 procent verdient tussen de 75.000 en 99.000 dollar per jaar.
Bron: Marketingvox
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid