
De rest van de Nederlandse detailhandelaren moet echter rekening houden met krimp, voorspellen economen van ABN Amro in een maandag gepubliceerd rapport. Supermarkten worden minder geraakt door de moeizame economische omstandigheden dan andere winkels, aldus de bank. We eten minder vaak buiten de deur en kiezen vaker voor de supermarkt. Die boekt volgens ABN Amro dit jaar daarom gemiddeld 1 procent meer omzet dan in 2011.
De oplopende werkloosheid en de afname van de koopkracht geven andere winkeliers echter geen uitzicht op groei. Kleding-, elektronica-, woon- en doe-het-zelfwinkels zien de omzet dit jaar waarschijnlijk met 1,5 tot 2,5 procent teruglopen.
Vacatures
Marketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeSpecialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBBron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee