Overslaan en naar de inhoud gaan

Volvo staakt radioreclame na klacht Carglass

Op aandringen van Carglass heeft Volvo Cars Nederland de uitzending van een radioreclame over autoruitvervanging gestaakt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Carglass drong hierop aan, omdat de commercial volgens het bedrijf onwaarheden bevatte. Volvo wekte de indruk dat alleen als een Volvo-dealer de voorruit vervangt, de totale veiligheid van de auto en alle systemen weer optimaal zouden zijn gewaarborgd. 'Uiteraard is deze bewering onjuist', meldt Carglass. 'Immers, ook Carglass heeft alle expertise in huis om beschadigde autoruiten van Volvo's te vervangen of te repareren en daarmee de totale veiligheid van de auto en alle systemen weer optimaal te waarborgen.'

Carglass verwacht van Volvo dat de verkeerde informatie wordt rechtgezet bij het publiek. Als Volvo dit niet doet, overweegt Carglass naar de Reclame Code Commissie en mogelijk de rechter te stappen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in