Overslaan en naar de inhoud gaan

Klantcontactcenters delen vaker klantfeedback

Het aantal klantcontactcenters (KCC’s) dat klantervaringen deelt met opdrachtgevers, is flink gegroeid. Zo zegt Dimension Data Nederland
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het aantal klantcontactcenters (KCC’s) dat klantervaringen deelt met opdrachtgevers, is flink gegroeid. Zo zegt

related partner content for mobile comes here

In 2011 deelde nog 64 procent van de KCC’s volledig of gedeeltelijk feedback van klanten, dit jaar is dat gegroeid naar 85,3 procent. De analyse van deze klantervaringen vormt ook steeds meer de basis voor het optimaliseren van de marketingstrategie. Dit is een van de conclusies in het .

Voor dit onderzoek zijn 637 klantcontactcenters ondervraagd in 72 landen.

Van de onderzochte KCC’s deelt 33,2 procent alle belangrijke klantfeedback, 52,1 procent doet dat gedeeltelijk en 14,7 procent deelt geen informatie.

Het opslaan en analyseren van klantfeedback lukt steeds beter, door verbeterde automatiseringsprocessen. Klanten leunen steeds meer op de data die een KCC verzamelt.

Wouter Bakker, Line of Business Manager Unified Communications bij Dimension Data Nederland: ‘De businesscase voor contactcenters is aan het veranderen. KCC’s richtten zich aanvankelijk op de cost-to-serve, waarbij klanten een contactcenter vooral zagen als ‘cost center’. Nu zie je dat klantinformatie veel extra waarde voor organisaties oplevert en ze het contactcenter meer als ‘profit center’ zien.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in