Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) Rol online als oriëntatiekanaal neemt toe

Meer dan negen op de tien Nederlanders met toegang tot internet oriënteert zich online voordat ze overgaan tot aanschaf van een product of…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Net als in voorgaande jaren is internet het meest gebruikte kanaal ter oriëntatie. Bovendien is het gebruik en de frequentie waarin dit gebeurt toegenomen. De mate van oriëntatie via het winkel- en printkanaal zijn daarentegen nagenoeg gelijk gebleven, aldus de van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) en Thuiswinkel.org.

related partner content for mobile comes here

De opmars van het internetkanaal geldt niet alleen voor de geijkte productgroepen, zoals voor tickets, dvd/blu-ray en boeken. Speelgoed, kleding en schoenen, (mobiele) telecom en home-entertainment software worden steeds vaker via internet gekocht. En ook fietsen vinden hun weg via dit kanaal.

Opvallend is verder de toename in de internetaankopen van computer hardware. Ten opzichte van vorig jaar nam dat met 18 procent toe. Vermoedelijk wordt dit veroorzaakt door de toename van iPads- en tabletaankopen.

Oriëntatiekanalen 2011 (in %)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in