
Net als in voorgaande jaren is internet het meest gebruikte kanaal ter oriëntatie. Bovendien is het gebruik en de frequentie waarin dit gebeurt toegenomen. De mate van oriëntatie via het winkel- en printkanaal zijn daarentegen nagenoeg gelijk gebleven, aldus de Multichannel Monitor 2011 van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) en Thuiswinkel.org.
De opmars van het internetkanaal geldt niet alleen voor de geijkte productgroepen, zoals voor tickets, dvd/blu-ray en boeken. Speelgoed, kleding en schoenen, (mobiele) telecom en home-entertainment software worden steeds vaker via internet gekocht. En ook fietsen vinden hun weg via dit kanaal.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandOnline marketeer
REEFTeamleider Communicatie
KRO-NCRVOpvallend is verder de toename in de internetaankopen van computer hardware. Ten opzichte van vorig jaar nam dat met 18 procent toe. Vermoedelijk wordt dit veroorzaakt door de toename van iPads- en tabletaankopen.
Oriëntatiekanalen 2011 (in %)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee