Overslaan en naar de inhoud gaan

(Case) Sanex 'Schoon water hier, schoon water daar'

De campagne loopt nog tot eind van dit jaar, maar Sanex deelt nu al de eerste resultaten van de ‘Schoon water hier, schoon water daar’…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het concept en de geïntegreerde campagne is ontwikkeld door digitaal reclamebureau NR6. De campagne is een vervolg van de campagne uit 2011, en houdt in dat Sanex voor elke verkochte fles Sanex Zero% en elke online steunbetuiging (= een Sanex Hero) 1 maand lang schoon water voor 1 persoon in Gambia doneert. In 2012 is de campagne uitgebreid met een social media-actiecomponent.

related partner content for mobile comes here

30.000 keer steun is gelijk aan 1 waterpomp. De campagneperiode loopt een vol jaar, van januari tot en met december.

De actie leverde in 2011 22 FairWater Bluepumps op.

Resultaten tot en met 31 augustus 2012:

- 19 BluePumps (waterpompen)
- Aantal online Sanex Heroes 58.260
- 475.000 verkochte Sanex Zero% flessen
- Free publicity met een waarde van € 540.000
- Uniek online bereik: 4.000.000

Sanex is met deze sponsoring -naast Coca-Cola, Heineken en de Rabobank- genomineerd voor een SponsorRing 2012 in de categorie Maatschappij.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in