(Case) Sanex 'Schoon water hier, schoon water daar'
Het concept en de geïntegreerde campagne is ontwikkeld door digitaal reclamebureau NR6. De campagne is een vervolg van de campagne uit 2011, en houdt in dat Sanex voor elke verkochte fles Sanex Zero% en elke online steunbetuiging (= een Sanex Hero) 1 maand lang schoon water voor 1 persoon in Gambia doneert. In 2012 is de campagne uitgebreid met een social media-actiecomponent.
30.000 keer steun is gelijk aan 1 waterpomp. De campagneperiode loopt een vol jaar, van januari tot en met december.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuDe actie leverde in 2011 22 FairWater Bluepumps op.
Resultaten tot en met 31 augustus 2012:
- 19 BluePumps (waterpompen)
- Aantal online Sanex Heroes 58.260
- 475.000 verkochte Sanex Zero% flessen
- Free publicity met een waarde van € 540.000
- Uniek online bereik: 4.000.000
Sanex is met deze sponsoring -naast Coca-Cola, Heineken en de Rabobank- genomineerd voor een SponsorRing 2012 in de categorie Maatschappij.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid