Overslaan en naar de inhoud gaan

Content Club wil content eigen plek geven

De marketingwereld heeft er een nieuwe vereniging bij. De Content Club is een community van mensen die content creëren, distribueren en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De marketingwereld heeft er een nieuwe vereniging bij. De is een community van mensen die content creëren, distribueren en daarmee marketing bedrijven.

related partner content for mobile comes here

De lancering vond deze middag plaats tijdens de uitreiking van de door het Platform Content (het vroegere Smin) georganiseerde . Een opvallende locatiekeuze, want de Content Club zet zich nadrukkelijk af tegen bestaande brancheorganisaties en bureaus die, zo stellen de beide oprichters (links) en , 'content willen claimen en op print of social willen plakken'.

De bestaande brancheverenigingen zijn naar hun mening bovendien te veel incrowd en vooral gericht op lijfsbehoud. 'Ze zijn niet gericht op hoe je binnen de juiste context meerwaarde kunt bieden aan doelgroepen. Terwijl marketingcommunicatie daar wel om zou moeten draaien.' De Content Club wil vooral een laagdrempelige vereniging zijn voor iedereen die geïnteresseerd is in content marketing, van marketeers en communicatieprofessionals tot pr-mensen, conversation managers en social media managers. 'Iedereen die met relevante content toegevoegde waarde wil leveren aan zijn doelgroepen.

De Content Club wil zich vooral richten op het delen van kennis. Volgens Hospes vormt de nieuwe vereniging daarmee een vervolg op de Social Media Clubs waarvan hij zelf een chapter in Leeuwarden oprichtte. Als platform voor content specialisten zijn de Social Media Clubs echter te beperkt, vindt hij. 'Social media gaat niet over Facebook, Twitter, YouTube of welk social kanaal dan ook. Het gaat ook niet over zenden, maar over het delen van verhalen.'

De oprichters van de Content Club Nederland beginnen met vier per jaar. Daarnaast willen ze jaarlijks een groot Content Congres organiseren. Ook is er een Content Community op LinkedIn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in