Overslaan en naar de inhoud gaan

Campina wil Beemster-spotje van de buis

Campina wil dat Cono Kaasmakers stopt met de reclamespotjes waarin de acteur Peer Mascini Beemsterkaas aanprijst.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De zuivelfabrikant heeft tegen de kaasmaker een kort geding aangespannen, bevestigde directeur Eric Hulst van Cono aan het ANP.

related partner content for mobile comes here

Peer Mascini maakte jaren geleden furore met een reclame voor MelkUnie, een merk dat Campina destijds voerde. Naast Mascini speelden koeien in deze commercials de hoofdrol. Dat is ook het geval in de spotjes van Cono. Campina vindt dat de kaasmaker daarmee inbreuk maakt op zijn auteursrecht.

Hulst erkende dat de reclame voor zijn kaas is gëinspireerd door de MelkUnie-spotjes. 'Dat valt moeilijk te ontkennen. Maar ik snap het niet van Campina. We doen nergens afbreuk aan. MelkUnie is al zeven jaar geleden van de markt gehaald.'

Campina was niet bereikbaar voor commentaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in