Overslaan en naar de inhoud gaan

Viral van de week - Coca-Cola? Nee, Agua!

Social media bureau Dorst & Lesser kiest de viral van de week. Impactvolle, scroll-stopping content, die de doelgroep in het hart raakt.
Cristiano Ronaldo tijdens persconferentie UEFA
@UEFA
Cristiano Ronaldo tijdens persconferentie UEFA
@UEFA

Het is je vast niet ontgaan; Cristiano Ronaldo drinkt liever water dan Coca Cola. Dit terwijl Coca Cola de hoofdsponsor is van het EK Euro 2020. Tijdens een persconferentie, waar de flesjes prominent in beeld stonden, duwde Ronaldo de cola opzij en zette hij water neer. Tijdens deze actie riep hij: ‘Agua’. Een klein grapje van Ronaldo, maar met grote gevolgen voor het merk.

related partner content for mobile comes here

Voetbalspeler Paul Pogba volgde al snel het voorbeeld van Ronaldo. Tijdens een andere persconferentie haalde hij het flesje Heineken van tafel, dat ook hij inruilde voor water. Hij had alleen niet helemaal scherp dat het om 0,0%-bier ging, maar dat terzijde...

Veel merken, zoals Action & Bol.com, pikten de actie van Ronaldo al snel op. Renee Watzema van Rumag pakte wat ons betreft de echte viral en kreeg met zijn video duizenden views.

De acties van deze voetbalspelers maakt veel los. Is het goed dat zulke bedrijven een sportevenement als het EK sponsoren? Is de match tussen Coca-Cola en voetbal wel zo’n goede? Ons maakt het eigenlijk niet uit; wij zitten met popcorn achter het scherm en genieten van alle social-ophef.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in