Overslaan en naar de inhoud gaan

'Bottlegate' op EK: Heineken reageert, Coca-Cola weer hak gezet

UPDATE: Ook de Italiaanse voetballer Manuel Locatelli heeft twee colaflesjes buiten beeld gezet. Heineken moest het eerder al ontgelden.
Bottlegate
Bottlegate

Weer heeft een voetballer EK-sponsor Coca-Cola een hak gezet tijdens een persconferentie op het EK. Italiaan Manuel Locatelli pakte net als stervoetballer Christiano Ronaldo een flesje water, om de colaflesjes vervolgens opzij te schuiven.

related partner content for mobile comes here

Na de actie van Ronaldo is er ook een flesje Heineken - ook sponsor van het EK - uit beeld verdwenen. De Fransman Paul Pogba zette het flesje alcoholvrije bier dinsdag buiten de spotlights neer. Pogba's actie kwam enkele uren nadat Heineken op Twitter een grap had gemaakt over Ronaldo's voorkeur voor "agua".

De brouwer reageerde lauwtjes op de actie van Pogba. Volgens Heineken iedereen vrij om een keuze te maken als het om drank gaat, meldde de brouwer in een reactie op 'bottlegate' op het EK Voetbal.

Coca-Cola reageerde dinsdag bij monde van voetbalbond UEFA op de actie van Ronaldo en zette nog maar eens zijn assortiment uiteen. 'Coca-Cola biedt een variatie aan drankjes voor verschillende behoeften, die tijdens het toernooi beschikbaar zijn voor spelers', aldus UEFA. 'Dit omvat water, isotonic, sportdranken en sappen, koffie en thee, evenals Coca-Cola.'

Lees ookCristiano Ronaldo nam Coca-Cola bij zijn ontbijt: ‘Ik drink wat ik wil’

De incidenten roepen bij sommigen vragen op over de geschiktheid van bepaalde merken als sponsors van professionele sporten. Tegelijkertijd zijn de acties van de voetballers volgens anderen een gevaar voor de toekomst van sportsponsoring. Ook laat dit de groeiende invloed zien van individuele sporters wier acties een enorm publiek bereiken via sociale media. Alleen Ronaldo heeft al zo'n 299 miljoen volgers op Instagram.

Beleggers lijken zich nog niet heel druk te maken over de acties van de voetballers. Hoewel Coca-Cola last had van een 'suikerdipje van 4 miljard', sloot het aandeel Heineken in Amsterdam bij de koplopers in de AEX-index.

(ANP/Adformatie)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in