Overslaan en naar de inhoud gaan

Reputatiestrategen over terugbetaling Booking: ‘Het enige juiste om te doen, maar veel te laat’

Heeft het terugstorten van het reisplatform zin? En welke stap moet het hierna zetten?
Voorgevel Booking.com met kapotte deur
Kan Booking.com de reputatieschade herstellen?
© ANP, Harold Versteeg
Voorgevel Booking.com met kapotte deur
Kan Booking.com de reputatieschade herstellen?
© ANP, Harold Versteeg

Booking.com gaat de 64 miljoen euro aan coronasteun terugbetalen aan de Nederlandse overheid. Het doet dat nadat het opnieuw onder vuur was komen te liggen toen duidelijk werd dat het platform zijn regels aanpast om zijn top toch 28 miljoen uit te kunnen keren over het crisisjaar 2020.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Karel Slootman

zoals ik vanmiddag postte op LinkedIn is ook het besluit van Booking.com om, onder invloed van de ophef de ontvangen loonsteun aan de Nederlandse staat terug te betalen een mooi voorbeeld in een reeks, waarbij de samenleving een organisatie terechtwijst. In het geval Shell, waarover ik gisteren berichtte donderdag bericht op LinkedIn (https://www.linkedin.com/posts/karelslootman_covid19-reputationmanagement-reputatie-activity-6806241902938091520-pmvl), is het de rechter, in dit geval is het ‘het Nederlandse publiek en de politieke vertegenwoordiging’ die hen aanspreekt. Bravo Booking.com en een bescheiden advies van ondergetekende om in de toekomst de voelhorens in de samenleving iets breder uit te zetten.

Karel Slootman

zoals ik vanmiddag postte op LinkedIn is ook het besluit van Booking.com om, onder invloed van de ophef de ontvangen loonsteun aan de Nederlandse staat terug te betalen een mooi voorbeeld in een reeks, waarbij de samenleving een organisatie terechtwijst. In het geval Shell, waarover ik gisteren berichtte op LinkedIn (https://www.linkedin.com/posts/karelslootman_covid19-reputationmanagement-reputatie-activity-6806241902938091520-pmvl), is het de rechter, in dit geval is het ‘het Nederlandse publiek en de politieke vertegenwoordiging’ die hen aanspreekt. Bravo Booking.com en een bescheiden advies van ondergetekende om in de toekomst de voelhorens in de samenleving iets breder uit te zetten.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in