Overslaan en naar de inhoud gaan

Vertigo 6 wint Uefa Futsal Euro 2022-pitch

Bureau krijgt opdracht EK Zaalvoetbal te ondersteunen op het gebied van jongerenmarketing.
Vertigo 6 wint Uefa Futsal Euro 2022-pitch
Vertigo 6 wint Uefa Futsal Euro 2022-pitch
Vertigo 6 wint Uefa Futsal Euro 2022-pitch
Vertigo 6 wint Uefa Futsal Euro 2022-pitch

De organisatie van Uefa Futsal Euro 2022 kies voor Vertigo 6 als PR- en marketingbureau voor het Europees kampioenschap zaalvoetbal in Nederland. Het bureau krijgt de opdracht na een succesvol pitchtraject. Vertigo 6 zegt de opdracht te krijgen om de organisatie van het zaalvoetbaltoernooi te ondersteunen met digital marketing, influencer marketing en PR voor het toernooi, waarbij de focus ligt op jongeren.

related partner content for mobile comes here

Impuls geven

Uefa Futsal Euro 2022 vindt plaats van 19 januari tot en met 6 februari 2022 in Ziggo Dome Amsterdam en MartiniPlaza Groningen. Deze twaalfde editie is volgens de organisatie het grootste EK Futsal ooit, doordat er voor het eerst 16 landen deelnemen. Nederland is als gastland automatisch gekwalificeerd. De organisatie wil met het EK in Nederland een hele nieuwe generatie voetballiefhebbers inspireren en een nieuwe impuls geven aan het zaalvoetbal in Nederland.

Nationale partners

De toernooiorganisatie zegt van Uefa de mogelijkheid gekregen te hebben om zes nationale partners te binden aan het toernooi. Inmiddels zijn twee van die zogenoemde partnerslots ingevuld. De NOS heeft de nationale uitzendrechten en de verwachting is uitgesproken dat er wereldwijd 40 miljoen mensen naar het toernooi zullen kijken. Volgens de organisatie een goed moment voor merken om zich te associëren met het EK om zo brand awareness te creëren voor een groot internationaal publiek.

Geïntegreerde marketingcommunicatieaanpak

Kiki Siemer, digital marketeer Uefa Futsal EURO 2022, vertelt dat Vertigo 6 een bewezen trackrecord heeft op het gebied van de jonge doelgroep en dat het weet hoe deze op een creatieve en effectieve manier te bereiken. ‘De door Vertigo 6 voorgestelde crossmediale campagne en geïntegreerde marketingcommunicatie-aanpak sluit perfect aan bij onze ambities en doelstellingen.’

Raoul van Wijk, mede-eigenaar van Vertigo 6 voegt daar nog aan toe dat zijn bureau door de games-achtergrond gespecialiseerd is in het activeren van jonge doelgroepen. 

Lees ook: Politiek en merken laten zich niet scheiden  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in