Overslaan en naar de inhoud gaan

GroupM trekt zich terug uit internationale mediareview Facebook

Partijen werken al zeven jaar samen.
facebook
© 123RF
facebook
© 123RF

GroupM heeft zich teruggetrokken uit de bureaureview voor het internationale media-account van Facebook. De twee concerns hebben dat bekendgemaakt. Dentsu, Havas Group en Publicis Groupe zijn daarmee overgebleven en strijden om het account dat naar verluidt zo'n 1 miljard dollar (850 miljoen euro) waard is.

Een woordvoerder van GroupM meldt aan Amerikaanse media dat het bureau niet meer deelneemt aan de mediareview en 'uitkijkt naar toekomstige mogelijkheden'. Een precieze reden voor het terugtrekken geeft hij niet. Bronnen melden aan Amerikaanse media dat GroupM zich niet kon vinden in de striktere contractvoorwaarden die Facebook had gevraagd.

related partner content for mobile comes here

De stap van GroupM (WPP) betekent dat er een einde komt aan een samenwerking van zeven jaar. GroupM deed het grootste deel van de wereldwijde mediaplanning en buying via Mindshare. Het bureau blijft tijdens het reviewproces nog wel samenwerken met de techgigant. Dentsu werkt ook al samen met Facebook.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in