Overslaan en naar de inhoud gaan

Domeinnaam Kobalt verkocht: ooit roemrucht mediabureau, nu kartbaan

Dentsu verkoopt de domeinnaam, opbrengst naar Fonds Gehandicapten Sport.
Kobalt
Kobalt

Dentsu heeft de domeinnaam kobalt.nl verkocht aan een onderneming die een elektrische kartbaan wil gaan exploiteren. De opbrengst van deze verkoop wordt verdubbeld en schenkt dentu aan Fonds Gehandicapten Sport.

related partner content for mobile comes here

Uniek

Daarmee gaat er definitief een streep door de naam Kobalt als mediabureau. In 2014 werd het bureau al opgeheven, maar dentsu had de domeinnaam nog altijd in bezit.

In oude vorm was Kobalt een mediabureau met aandeelhoudersconstructie en daarmee uniek. Vendex en Ahold richtten het bureau in de jaren zeventig op. Kobalt groeide in de jaren negentig uit tot het grootste mediabureau van Nederland en sloten onder meer
 ABN Amro en Heineken zich aan als aandeelhouder.

De klad

Vanaf 2004 kwam de klad erin en werd Kobalt doorverkocht aan verschillende eigenaren. In 2011 kwam het in handen van Aegis Media Nederland, het latere dentsu, als zelfstandig media-adviesbureau. In 2014 werd Kobalt geïntegreerd in Carat (dentsu).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Steven Pieneman

ik zie dat de komkommertijd is aangebroken...

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in