Overslaan en naar de inhoud gaan

Marcel van der Heijden start nieuw bureau: Goodkarma

Het bureau wil zich richten op de 'samensmelting van branding en commerce'.
Marcel van der Heijden, Orsi Szentes en Allard Warmelink
Marcel van der Heijden, Orsi Szentes en Allard Warmelink
© Goodkarma
Marcel van der Heijden, Orsi Szentes en Allard Warmelink
Marcel van der Heijden, Orsi Szentes en Allard Warmelink
© Goodkarma

Marcel van der Heijden, oprichter en voormalig managing director van A friend of mine en die aan de basis stond van Dept, lanceert samen met Allard Warmelink, voormalig Boomerang Agency, en Orsi Szentes, voormalig LabFresh, het nieuwe bureau Goodkarma.

related partner content for mobile comes here

Branding en commerce hand in hand

Het bureau geeft aan dat het zich wil richten op het het creëren van ‘ervaringen waarbij branding en commerce elkaar versterken’. Van der Heijden legt daarbij uit dat merken vaak kiezen tussen het creëren van awareness voor het merk of voor het vergroten van sales: ‘Terwijl wij steeds vaker zien dat sterk groeiende merken zoals Ace & Tate, Polestar, of VanMoof en modemerken zoals Colourful Rebel in staat zijn om de branding- en commerce-activiteiten met elkaar te laten samensmelten. Daarom willen wij onze klanten laten zien dat het bouwen van een sterk merk en het vergroten van sales hand in hand kunnen gaan.’

'Creëren van ervaringen die bijblijven'

Mede-oprichter Warmelink voegt daaraan toe dat de kracht van het merk en de storytelling enorm belangrijk blijven om je als merk te blijven onderscheiden in het speelveld van de huidige groei in commerce. 

‘De sleutel tot succes ligt uiteindelijk in het creëren van unieke ervaringen die mensen echt bijblijven als ze jouw product kopen en gebruiken. Dat gaat veel verder dan een stukje gave content maken of een nieuwe shop ontwikkelen. Denk bijvoorbeeld aan een slimme augmented reality applicatie voor het passen van je kleding, een wasadvies per e-mail of Whatsapp eens per paar dagen na aankoop. Er zijn nog verschillende mogelijkheden op dit vlak die merken nog steeds onbenut laten.’

Van A-merken tot scale-ups

Volgens Szentes zijn A-merken enerzijds vaak sterk op het brandingvlak, terwijl ze anderzijds moeite hebben om het commerce-, performance- en datastuk goed te krijgen. ‘Scale-ups hebben die zaken juist vaak in hun DNA zitten, maar vinden het moeilijker om een echt merk te bouwen. Wij willen beide type klanten helpen met deze uitdagingen waarbij we ook het technologische element niet buiten beschouwing laten.’ 

Goede karma

Van der Heijden zegt afsluitend dat de naam Goodkarma de wijze aangeeft waarop het bureau wil ondernemen en met de eigen mensen, klanten en partners wil samenwerken. Zo zouden de drie ondernemers ook al bezig zijn om de B-Corp certificering te behalen. 

Lees ook: G-Star maakt onverwachte 'stap' met Hardcore Denim for the Future

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in