Overslaan en naar de inhoud gaan

Mitchell Duffree (ex-We are Duffree) lanceert storytellingbureau Geminaes

De ervaren producer start een nieuw avontuur in Amsterdam en Londen.
duffree
Mitchell Duffree.
duffree
Mitchell Duffree.

Mitchell Duffree lanceert vandaag storytellingbureau Geminaes, met kantoren in Amsterdam en Londen. Duffree neemt hiermee afscheid van filmproductiebedrijf We are Duffree, dat hij zes jaar geleden heeft opgericht. De reden hiervan wordt niet geheel duidelijk, wel zegt Duffree: 'Ondanks onze idealen voor een betere wereld, ver voordat ESG en DEI trends waren, bleek onze impact toch te beperkt.'

related partner content for mobile comes here

In een verder verleden werkte Duffree, die opgroeide in een 'queer-gezin', als producer bij talloze (film)bureaus, waaronder Idtv, TBWA\Neboko en Big Shots.

Geminaes presenteert zich als een bureau voor 'creatieve storytelling en productie' met als missie om 'merkverhalen naar een hoger niveau' te brengen. Het bureau werkt in eerste instantie met acht mensen voor overwegend internationale klanten als Warner Bros, Discovery, Booking.com en Bugaboo. Het lijkt erop dat Duffree deze klanten heeft 'meegenomen' vanuit zijn oude bureau. 

AI als aanvulling

In de werkwijze van Geminaes staan 'krachtige AI-tools' en 'digital first' voorop. Nu zal het bureau anno 2024 niet de eerste zijn die dergelijke tools inzet, toch durft Duffree het nieuwe avontuur aan. Duffree: 'We zien AI als een waardevolle tool die de creatieve- en productieprocessen slimmer en efficiënter maakt. Toch zal het creatieve proces altijd mensgedreven blijven. AI moet ons vooral ondersteunen in het sneller behalen van KPI's en businessresultaten. Denk aan teksten omzetten in natuurlijke, vloeiende stemgeluiden tot het uitvoeren van complexe berekeningen. We gebruiken AI niet als vervanging, maar als aanvulling en versterking op het team.'

Geminaes treedt zodoende naar eigen zeggen op als 'creatieve tweeling' (vandaar de naam) van merken en als verlengstuk van inhouse-experts. Duffree: 'Net als een tweeling begrijpt Geminaes intuïtief de identiteit van een merk, zijn waarden, tone of voice en doelgroep. Geminaes draait in de kern om creatieve samenwerking.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in