Widget op Hyves en Facebook vergroot bereik 'Baby van het Jaar' verkiezing van Sky Radio
Mobillion heeft voor de Sky Radio 'Baby van het Jaar'-verkiezing een widget voor Hyves en Facebook ontwikkeld. Het doel van de widget was het vergroten van het bereik van de Sky Radio 101 FM actie via sociale netwerken.
De door Mobillion in opdracht van Sky Radio 101 FM ontwikkelde widget werd uiteindelijk 7.013 keer door de jonge ouders op hun Hyves- en Facebook-profielen geplaatst. Opvallend is nog het kleine percentage wat Facebook inneemt: 95% Hyves en 5% Facebook. Deze zijn vervolgens 467.747 keer bekeken.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Over de widget
Via de widget konden foto’s en video’s van de baby binnen de eigen profielpagina bekeken worden en werd opgeroepen via sms op de betreffende baby te stemmen. Mobillion verzorgde zowel de sms-functionaliteit als de mogelijkheid om babyvideo’s te uploaden en te bekijken dankzij zijn interactieve video-platform UVID. Door diverse realtime statistieken in te bouwen, kreeg Sky Radio 101 FM ook inzicht in de statistieken van de actie. Zo kon bekeken worden hoeveel widgets per sociaal netwerk geplaatst zijn en was het aantal bekeken foto's en video's te volgen. Zo werd duidelijk dat er gedurende de campagne meer dan 2.350 video’s geupload werden die in totaal 41.761 keer werden bekeken (waarvan 3,5% via de widget).
Over de Sky Radio ‘Baby van het Jaar’ verkiezing
Ouders konden bij deze verkiezing van Sky Radio 101 FM hun baby online aanmelden. De baby kreeg vervolgens een eigen profielpagina waar de ouders informatie over de baby op konden zetten. Ook konden ouders foto's en filmpjes van de baby uploaden. Vervolgens was het de bedoeling dat er zoveel mogelijk mensen hun stem uitbrachten op de baby. Tijdens de finaledag, waar de meest populaire 101 baby's met hun ouders aanwezig waren, werd de acht maanden oude baby Kyo Trinh verkozen tot de Sky Radio Baby van het Jaar 2009. De vakkundige jury, bestaande uit Bridget Maasland, Winston Gerschtanowitz en professionals van Prénatal en Wij Jonge Ouders, kozen hem als winnaar. Kyo wordt een jaar lang het gezicht van Prénatal, komt op de cover van Wij Jonge Ouders te staan en mocht als klap op de vuurpijl een AEGON Spaarrekening met € 10.000,- van AEGON Bank in ontvangst nemen. In totaal waren er ruim 12.000 inzendingen en zijn er meer dan 9,5 miljoen stemmen uitgebracht. De sms-opbrengst is gegaan naar de Stichting KiKa.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid