Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma, Autoblog, PSV en Armada Music testen samen met Youtube pre-roll advertenties

YouTube wil meer adverteerders, maar die zijn nog huiverig om met hun uitingen tussen Youtube-filmpjes te staan. Professionele…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

wil meer adverteerders, maar die zijn nog huiverig om met hun uitingen tussen Youtube-filmpjes te staan. Professionele contentaanbieders moeten dus meer van hun content op de social videosite gaan downloaden.

related partner content for mobile comes here

Youtube heeft daarom een aantal contentaanbieders (, , en ) gevraagd om mee te doen aan een test.

De websites zullen de komende weken pre-roll-advertenties voorafgaand aan hun content afspelen, en mogen delen in de advertentieomzet. De advertenties van maximaal 30 seconden worden getoond aan een testgroep. De test wordt gehouden in Groot Brittannië, Italië en Nederland.

De Nederlandse Energie Maatschappij (via online mediabureau Netsociety) doet in Nederland als adverteerder aan de test mee.

Mascha Driessen, afkomstig van WebAds en sinds kort head of YouTube & Display Google Nederland, hoopt onder andere dat de contentpartners uiteindelijk meer van hun content op Youtube zullen publiceren. Adverteerders zijn namelijk nog steeds erg huiverig om hun uitingen naast de huis-, tuin- en keukenfilmpjes op Youtube te zetten. Professionele content moet daar verandering in gaan brengen. Mascha: ‘We proberen de juiste balans te vinden tussen de wensen van consumenten, de eigenaren van content - die zoeken naar manieren om hun materiaal te gelde te maken - en adverteerders, die hun videoadvertenties aan eersteklas content willen koppelen.’

Wouter Karssen, eigenaar Autoblog.nl: ’Online video wint steeds meer aan populariteit bij onze doelgroep. Zeker voor auto's zegt beeld zoveel meer dan woorden en dus is het zeer interessant om professionele content via videosites te delen. YouTube is natuurlijk een geweldig platform om consumenten via diverse devices te bereiken en we zijn daarom erg blij dat we met YouTube gaan samenwerken om pre-roll-advertenties te gaan testen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in