Efteling in zee met Wegener NieuwsMedia
De Efteling is in samenwerking met AD NieuwsMedia, NDC en Wegener NieuwsMedia een marketingcampagne, getiteld ‘Sprookjesmysterie’ gestart waarbij een multimediale aanpak centraal staat.
Het betreft een spel rond de Sprookjesbosbewoners van de Efteling. De Efteling: ‘De gemene heks heeft zeven sprookjesvoorwerpen laten verdwijnen uit het Sprookjesbos en de hulp van alle kinderen in Nederland wordt ingeroepen om ze terug te vinden en het Sprookjesbos van de ondergang te behoeden. Dagbladlezer(tje)s hebben een streepje voor, zij ontvangen aanwijzingen voor het spel via hun (regionale) dagblad.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe Efteling wil met deze campagne de likeability verhogen en de landelijke propositiebekendheid versterken.
Wegener NieuwsMedia ziet in de samenwerking met de Efteling vooral een middel tot lezersbladbinding. Marco Paans, directeur/uitgever Brabants Dagblad en Eindhovens Dagblad: ‘(...) Door onze participatie in het Sprookjesmysterie kunnen wij onze abonnees iets extra's bieden. Deelnemers ontvangen gratis een Sprookjesmysteriespel en maken kans op een uitnodiging voor het afsluitende Sprookjesbal.’
Het Sprookjesmysterie wordt gespeeld aan de hand van aanwijzingen via www.efteling.com en in de (regionale) dagbladen. Er worden elke week drie aanwijzingen gepubliceerd die informatie geven over de uiteindelijke vindplaats van één van de zeven voorwerpen.
Adverteerders kunnen participeren in het spel door het sponsoren van de derde aanwijzing. ‘Hiermee helpen zij de dagbladlezer(tjes) in hun zoektocht naar de verdwenen sprookjesvoorwerpen en profiteren van de aandacht’, aldus de Efteling.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid