Overslaan en naar de inhoud gaan

'Even Apeldoorn bellen' verdwijnt mogelijk

Verzekeraar Centraal Beheer Achmea beraadt zich op zijn beroemde reclameslogan 'Even Apeldoorn Bellen' na het drama op Koninginnedag.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De pay-off heeft daardoor een nieuwe lading gekregen. De verzekeraar heeft de lopende campagne per direct stopgezet en overweegt de slogan ook in de toekomst niet meer te gebruiken. Dat zegt een woordvoerder in dagblad De Stentor.

related partner content for mobile comes here

De succesvolle reclamecampagne loopt inmiddels bijna een kwart eeuw. Daarmee is Even Apeldoorn Bellen de langstlopende campagne ooit op de Nederlandse televisie. In de reeks werden meer dan vijftig filmpjes gemaakt waarin mensen in penibele situaties belanden, waardoor er uiteindelijk een verzekeraar aan te pas moet komen. In één van de laatste filmpjes dreigt een parachutist op Koninginnedag op het hoofd van de majesteit te belanden.

De filmpjes zijn overigens nog wel te downloaden via de website van Centraal Beheer, al wordt er op de hoofdpagina niet meer op een prominente wijze aandacht voor gevraagd. 'De filmpjes behoren tot het culturele erfgoed van het bedrijf en van de Nederlandse reclamegeschiedenis. Bovendien zou het ook praktisch ondoenlijk zijn ze in een keer allemaal te verwijderen. Ze circuleren veelvuldig op en andere downloadsites.'

De aanslag in Apeldoorn betekent overigens in meerdere opzichten een klap voor Centraal Beheer. Het bedrijf bestaat honderd jaar en had in het kader daarvan de komende tijd allerlei activiteiten in gedachten. Ook hierop beraadt de verzekeraar zich nu.

Bron: Stentor/ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in