'Even Apeldoorn bellen' verdwijnt mogelijk


De pay-off heeft daardoor een nieuwe lading gekregen. De verzekeraar heeft de lopende campagne per direct stopgezet en overweegt de slogan ook in de toekomst niet meer te gebruiken. Dat zegt een woordvoerder in dagblad De Stentor.
De succesvolle reclamecampagne loopt inmiddels bijna een kwart eeuw. Daarmee is Even Apeldoorn Bellen de langstlopende campagne ooit op de Nederlandse televisie. In de reeks werden meer dan vijftig filmpjes gemaakt waarin mensen in penibele situaties belanden, waardoor er uiteindelijk een verzekeraar aan te pas moet komen. In één van de laatste filmpjes dreigt een parachutist op Koninginnedag op het hoofd van de majesteit te belanden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe filmpjes zijn overigens nog wel te downloaden via de website van Centraal Beheer, al wordt er op de hoofdpagina niet meer op een prominente wijze aandacht voor gevraagd. 'De filmpjes behoren tot het culturele erfgoed van het bedrijf en van de Nederlandse reclamegeschiedenis. Bovendien zou het ook praktisch ondoenlijk zijn ze in een keer allemaal te verwijderen. Ze circuleren veelvuldig op Youtube en andere downloadsites.'
De aanslag in Apeldoorn betekent overigens in meerdere opzichten een klap voor Centraal Beheer. Het bedrijf bestaat honderd jaar en had in het kader daarvan de komende tijd allerlei activiteiten in gedachten. Ook hierop beraadt de verzekeraar zich nu.
Bron: Stentor/ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid