Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek naar muzieksponsors: niemand kent de sponsor

TBWA\Brand Experience Company heeft, in samenwerking met Trendbox, een breed consumentenonderzoek (n=640) gehouden naar het gebruik van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hieruit blijkt dat ‘muziek een essentieel onderdeel van het leven van de Nederlander is’:

related partner content for mobile comes here
  • 80 procent van de Nederlanders luistert bijna dagelijks naar muziek
  • muziek helpt 73 procent van de Nederlanders geregeld af van een slecht humeur of een slechte bui
  • 41 procent van de Nederlanders geeft aan 'zeer moeilijk een maand zonder muziek te kunnen', terwijl men sport (7 procent) en cultuur (5 procent) veel makkelijker kan missen.

Aan de andere kant weet de Nederlander slechts vijf merken (Heineken, Amstel, Pepsi, Coca-Cola en Grolsch) spontaan te noemen op de vraag 'welke bedrijven zijn actief in muzieksponsoring?'. 54 procent kan spontaan zelfs geen enkel merk noemen.

< SIZE=1>Klik op grafiek voor grotere afbeelding<#/FONT>

Onder jongeren t/m 24 jaar is er overigens wel de nodige waardering voor de verschillende vormen van muzieksponsoring/promoties.

Antonie van Schendel van TBWA\Brand Experience Company: 'Onze conclusie is dat muziek als promotie/sponsorplatform nog de nodige kansen biedt voor marketeers'.

Achtergrond: de geschatte markt in Nederland voor muzieksponsoring bedraagt circa 50/60 miljoen euro, terwijl er in sport circa 600 miljoen euro omgaat. Het gebruik van muziek in marketingcommunicatie door merken/bedrijven staat daarmee in Nederland nog in de kinderschoenen. In de VS bereiken uitgaven aan muzieksponsoring in 2009 een recordhoogte volgens het Sponsorship Report van IEG. Ten opzichte van 2008 stijgen deze uitgaven dit jaar met 3,8 procent naar 1,08 miljard dollar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in