'Agressieve reclame Goed leven met Euroshopping'
Goed leven met Euroshopping blijft volgens de Reclame Code Commissie 'agressieve en oneerlijke' reclame verspreiden.
In een brief wekt het bedrijf de indruk dat de ontvanger al een prijs heeft gewonnen, terwijl er in feite geen sprake is van een gewonnen prijs. Ook moet de ontvanger, om voor de prijs in aanmerking te kunnen komen, eerst tegen betaling een bestelling plaatsen.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De Commissie oordeelt op grond hiervan dat de mededelingen in de brief met betrekking tot het winnen van de prijs als agressieve reclame moeten worden aangemerkt. Ook is de reclame oneerlijk.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaGoed leven met Euroshopping heeft al eerder in strijd met de Nederlandse Reclame Code of een bijzondere reclamecode op een vergelijkbare wijze reclame gemaakt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidMet de regelmaat van de klok krijg ik van EUROSHOP / MAASEIK brieven met ingesloten een mededeling dat een cheque mij toegekend wordt ná plaatsen van een bestelling. Dit is oogverblinding en daar wil ik niet in meegaan. Ik eis dat ze daarmee stoppen: dit is je reinste / onreinste vorm van oplichterij!
Ik kan de brieven stroom niet stoppen !Hoeveel telefoontjes wij niet krijgen .Ik daar van af ,maar dat is klaarblijkelijk niet mogelijk .Ik stuur alla enveloppen terug ,iedere week 2 a 3 misschien kunt u er iets mee .bij ieder telefoontje heb ik 18.000 €gewonnen ,dus ik reageer niet .Wat nu???
Goede middag, Hij, Cor van Wijk, wil een ontvangen pakket naar Janus retourneren, al meer
malen heeft hij een pakket terug gestuurd en dat heeft een hoop geld gekost, vandaar zijn
vraag naar een antwoordn., om het daar heen te sturen.!!
Of wilt U het pakket bij hem af komen halen.??
In afwachting van Uw antwoord, groet hij U, Cor van Wijk.