Communicatie Poll: EP-verkiezing en de kiezers
De Consumentenbond lanceert de EP-kandidatenmatch, die het consumenten gemakkelijker moet maken om een kandidaat-europarlementariër (EP) te kiezen, die zich hard maakt voor consumentenzaken. Doet de overheid ook genoeg? Daaraan is de stelling van de Communicatie Poll gewijd: ‘De overheid brengt de EP-verkiezing voldoende onder de aandacht van het publiek’. (zie homepage rechterkolom)
De stelling van vorige week luidde ‘De positie van het Nederlandse koningshuis was in jaren niet zo sterk’. Een overtuigende meerderheid van 83 procent was het daarmee eens. Zij kozen het antwoord ‘Ja, dat hebben de reacties van het publiek na de dramatische Koninginnedag en bij de aanwezigheid van de koningin op 4 mei en 5 mei wel aangetoond.’ Een minderheid van 17 procent koos voor de andere optie: ‘Nee, de onvrede over de monarchie is blijvend, daar zal geen aanslag iets aan veranderen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid