Overslaan en naar de inhoud gaan

Reizigers willen hun on-flight voordelen vooraf bepalen

Nederlandse en Belgische reizigers staan open voor veel innovaties bij een bezoek aan een luchthaven en tijdens hun vlucht, zo blijkt uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij het online boeken van een vlucht wil bijna de helft van de reizigers reeds herkend worden op de website van de luchtvaartmaatschappij. Dit bespaart hen de moeite om telkens opnieuw de persoonsgegevens en persoonlijke voorkeuren te moeten ingeven. Onder persoonlijke voorkeuren rekenen zij ook het type ‘entertainment’ dat men wil krijgen tijdens de vlucht. Vandaag vindt vier op de tien dat de lectuur en de multimedia die aangeboden wordt tijdens de vlucht nog te weinig afgestemd is op hun persoonlijke voorkeur.

Ook meer dan de helft vindt dat het eten aan boord weinig gevarieerd is. Drie op de tien wil graag vooraf weten wat er op het menu staat. Ook hier zou je bij het boeken van de vlucht meteen je culinaire voorkeur moeten kunnen doorgeven. Meer gezonde en verse menu’s op de vlucht staan op het verlanglijstje van de reizigers van de toekomst.

Alle persoonlijke voorkeuren zouden via een soort getrouwheidskaart opgeslagen moeten worden. Aan boord kan de reiziger vervolgens herkend worden op basis van het scannen van de persoonlijke voorkeurskaart.

Zes op de tien reizigers vindt het hele luchthaven proces te omslachtig en tijdrovend. Eén van de plaatsen waar men tijd kan besparen is de check-in. Online inchecken vanaf 48 uur voor de vlucht biedt een eerste oplossing. Verder heeft men de toekomstvisie om in de luchthaven een soort scanpaal te vinden waar check-in, ticket-controle en veiligheidscheck in één moeite kunnen afgehandeld worden.

Een op de vijf geeft aan ook problemen te ondervinden om de juiste gate te vinden op een luchthaven. Er is openheid bij de reizigers om op de luchthaven een sms te ontvangen die aangeeft waar de gate is en hoeveel tijd er nog rest voor dat het boarden start.

Bijna de helft vindt het ook onhandig om met papieren (zoals de boarding pass) rond te lopen op een luchthaven. Een oplossing ziet men in het ontvangen van een digitale boardingpass via het GSM-toestel onder vorm van een barcode.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in