
Aan Belgische en Nederlandse reizigers werd gevraagd wat hun behoeftes zijn tijdens een bezoek aan een luchthaven of tijdens een vlucht. Voor elke reizigersbehoefte werd afgetoetst welke producten of diensten de behoefte (beter) kunnen invullen in de toekomst.
Bij het online boeken van een vlucht wil bijna de helft van de reizigers reeds herkend worden op de website van de luchtvaartmaatschappij. Dit bespaart hen de moeite om telkens opnieuw de persoonsgegevens en persoonlijke voorkeuren te moeten ingeven. Onder persoonlijke voorkeuren rekenen zij ook het type ‘entertainment’ dat men wil krijgen tijdens de vlucht. Vandaag vindt vier op de tien dat de lectuur en de multimedia die aangeboden wordt tijdens de vlucht nog te weinig afgestemd is op hun persoonlijke voorkeur.
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROSWoordvoerder
Dienst Justitiële InrichtingenSenior Communicatieadviseur
Nederlands JeugdinstituutOok meer dan de helft vindt dat het eten aan boord weinig gevarieerd is. Drie op de tien wil graag vooraf weten wat er op het menu staat. Ook hier zou je bij het boeken van de vlucht meteen je culinaire voorkeur moeten kunnen doorgeven. Meer gezonde en verse menu’s op de vlucht staan op het verlanglijstje van de reizigers van de toekomst.
Alle persoonlijke voorkeuren zouden via een soort getrouwheidskaart opgeslagen moeten worden. Aan boord kan de reiziger vervolgens herkend worden op basis van het scannen van de persoonlijke voorkeurskaart.
Zes op de tien reizigers vindt het hele luchthaven proces te omslachtig en tijdrovend. Eén van de plaatsen waar men tijd kan besparen is de check-in. Online inchecken vanaf 48 uur voor de vlucht biedt een eerste oplossing. Verder heeft men de toekomstvisie om in de luchthaven een soort scanpaal te vinden waar check-in, ticket-controle en veiligheidscheck in één moeite kunnen afgehandeld worden.
Een op de vijf geeft aan ook problemen te ondervinden om de juiste gate te vinden op een luchthaven. Er is openheid bij de reizigers om op de luchthaven een sms te ontvangen die aangeeft waar de gate is en hoeveel tijd er nog rest voor dat het boarden start.
Bijna de helft vindt het ook onhandig om met papieren (zoals de boarding pass) rond te lopen op een luchthaven. Een oplossing ziet men in het ontvangen van een digitale boardingpass via het GSM-toestel onder vorm van een barcode.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee