Lagere omzet voor Unilever
Het concern wist een onderliggende omzetgroei van 4,8 procent te realiseren, beter dan de gemiddelde verwachting van analisten. Dat bleek vanmorgen uit de eerstekwartaalcijfers van Unilever. Het concern onthield zich zoals verwacht van het geven van een prognose voor het hele jaar. Unilever spreekt van 'een solide start van 2009'.
In totaal verkocht Unilever, bekend van merken als Dove, Ola en Unox, voor 9,505 miljard euro aan producten. Dat is 1 procent minder dan een jaar eerder. Met name in West-Europa heeft Unilever last van consumenten die de veelal duurdere Unilever-producten omruilen voor goedkopere (huismerk)artikelen. Maar ook in de opkomende markten daalden de volumes licht. Maar deze konden gecompenseerd worden met hogere prijzen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaPaul Polman, die sinds januari de scepter zwaait bij Unilever, zei in de persverklaring dat het bedrijf 'goede vorderingen heeft gemaakt om de volumegroei een nieuwe impuls te geven'. Onder Polmans leiding zal het concern komend jaar fors inzetten om grotere volumes te behalen (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid