Overslaan en naar de inhoud gaan

Lagere omzet voor Unilever

Was- en voedingsmiddelenconcern Unilever heeft in het eerste kwartaal een lagere omzet geboekt dan een jaar eerder.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het concern wist een onderliggende omzetgroei van 4,8 procent te realiseren, beter dan de gemiddelde verwachting van analisten. Dat bleek vanmorgen uit de eerstekwartaalcijfers van Unilever. Het concern onthield zich zoals verwacht van het geven van een prognose voor het hele jaar. Unilever spreekt van 'een solide start van 2009'.

related partner content for mobile comes here

In totaal verkocht Unilever, bekend van merken als Dove, Ola en Unox, voor 9,505 miljard euro aan producten. Dat is 1 procent minder dan een jaar eerder. Met name in West-Europa heeft Unilever last van consumenten die de veelal duurdere Unilever-producten omruilen voor goedkopere (huismerk)artikelen. Maar ook in de opkomende markten daalden de volumes licht. Maar deze konden gecompenseerd worden met hogere prijzen.

Paul Polman, die sinds januari de scepter zwaait bij Unilever, zei in de persverklaring dat het bedrijf 'goede vorderingen heeft gemaakt om de volumegroei een nieuwe impuls te geven'. Onder Polmans leiding zal het concern komend jaar fors inzetten om grotere volumes te behalen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in