20 procent van de internetters is een 'power mama'
Er is al veel onderzoek gedaan naar mama’s en hun online activiteiten, maar Nielsen heeft dit keer vooral naar het online gedrag gekeken. Het onderzoeksbureau keek naar het gedrag van verschillende groepen vrouwen en segmenteerde de 50 actiefst bloggende mama’s.Nielsen vond onder andere uit dat websites waar vrouwen aanwezig zijn in onderwerp sterk variëren, en dat dit vooral afhangt van de vraag of de vrouw pas mama is geworden, of al een ‘gevestigde mama’ is.
De gevestigde mama’s (tussen de 40 en 50 jaar met 3 of meer kinderen) zijn bijvoorbeeld enorme online shoppers. Shopzilla.com is hun belangrijkste website. Een gevestigde mama zal waarschijnlijk 92 procent meer dan gemiddeld deze site bezoeken. De nummer 2 en 3 op de lijst: de sites van Target en Wal-Mart.Volgens Nielsen zijn gevestigde mama’s zeer ontvankelijk voor relevante prijspromoties. ‘Maar marketeers moeten het belang van social networking websites niet vergeten als ze zich op deze groep richten, want deze doelgroep behoort ook tot de snelst groeiende groep op Facebook’, aldus Jessica Hogue, research director bij Nielsen Online.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVerse mama’s (tussen de 25 en 34 jaar, met 1 of 2 kinderen) bezoeken vooral social networking websites. Deze doelgroep zal twee keer zoveel als de gemiddelde internetter Blogger.com bezoeken, en 85 procent meer dan gemiddeld Facebook.Hogue: ‘Bij nieuwe mama’s is social networking totaal verweven met de dagelijkse bezigheden. Ze gebruiken internet om informatie te vergaren over alles, van woninginrichting tot kinderartsen. Het internet is voor hen een ‘lifeline’ om antwoorden te krijgen op lastige opvoedvragen en om contact met vrienden en de maatschappij te onderhouden.’
Top-50 Power Moms’
Nielsen publiceerde ook de lijst Top-50 Power Mom’s. Het bureau deelde de bloggers in in verschillende categorieën, waarbij onder andere gekeken werd naar onderwerp, online gedrag, traffic en het aantal volgers op Twitter. Nielsen onderscheidde daarbij een aantal segmenten, te weten:
- Queen Bees (bloggers die schrijven over opvoeden, inrichting en eten),
- Savvy Spenders (de groep die schrijft over bespaartips en allerlei kortingen),
- ‘Mom Approved’(bloggers die producten testen en vergelijken, vaak gesponsord),
- Mamastes ( bloggers die houden van eco, reizen en spiritualiteit),
- Tech Moms (moeders die van gadgets houden) en
- CEO Moms (moeders die over de lastige balans tussen werk en privé schrijven).
Bron: MarketingCharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid