Overslaan en naar de inhoud gaan

20 procent van de internetters is een 'power mama'

Vrouwen tussen de 25 en 54 met tenminste 1 kind, die regelmatig online zijn, vormen 19,2 procent van de actieve internetpopulatie in de VS.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er is al veel onderzoek gedaan naar mama’s en hun online activiteiten, maar Nielsen heeft dit keer vooral naar het online gedrag gekeken. Het onderzoeksbureau keek naar het gedrag van verschillende groepen vrouwen en segmenteerde de 50 actiefst bloggende mama’s.Nielsen vond onder andere uit dat websites waar vrouwen aanwezig zijn in onderwerp sterk variëren, en dat dit vooral afhangt van de vraag of de vrouw pas mama is geworden, of al een ‘gevestigde mama’ is.

related partner content for mobile comes here

De gevestigde mama’s (tussen de 40 en 50 jaar met 3 of meer kinderen) zijn bijvoorbeeld enorme online shoppers. Shopzilla.com is hun belangrijkste website. Een gevestigde mama zal waarschijnlijk 92 procent meer dan gemiddeld deze site bezoeken. De nummer 2 en 3 op de lijst: de sites van Target en Wal-Mart.Volgens Nielsen zijn gevestigde mama’s zeer ontvankelijk voor relevante prijspromoties. ‘Maar marketeers moeten het belang van social networking websites niet vergeten als ze zich op deze groep richten, want deze doelgroep behoort ook tot de snelst groeiende groep op Facebook’, aldus Jessica Hogue, research director bij Nielsen Online.

Verse mama’s (tussen de 25 en 34 jaar, met 1 of 2 kinderen) bezoeken vooral social networking websites. Deze doelgroep zal twee keer zoveel als de gemiddelde internetter Blogger.com bezoeken, en 85 procent meer dan gemiddeld Facebook.Hogue: ‘Bij nieuwe mama’s is social networking totaal verweven met de dagelijkse bezigheden. Ze gebruiken internet om informatie te vergaren over alles, van woninginrichting tot kinderartsen. Het internet is voor hen een ‘lifeline’ om antwoorden te krijgen op lastige opvoedvragen en om contact met vrienden en de maatschappij te onderhouden.’

Top-50 Power Moms’
Nielsen publiceerde ook de lijst . Het bureau deelde de bloggers in in verschillende categorieën, waarbij onder andere gekeken werd naar onderwerp, online gedrag, traffic en het aantal volgers op Twitter. Nielsen onderscheidde daarbij een aantal segmenten, te weten:

  • Queen Bees (bloggers die schrijven over opvoeden, inrichting en eten),
  • Savvy Spenders (de groep die schrijft over bespaartips en allerlei kortingen),
  • ‘Mom Approved’(bloggers die producten testen en vergelijken, vaak gesponsord),
  • Mamastes ( bloggers die houden van eco, reizen en spiritualiteit),
  • Tech Moms (moeders die van gadgets houden) en
  • CEO Moms (moeders die over de lastige balans tussen werk en privé schrijven).

Bron: MarketingCharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in