Adverteren resulteert in vertrouwen in banken


Aan de respondenten is gevraagd in welke mate de Rabobank, ABN Amro, SNS Bank en Fortis momenteel zichtbaar zijn met hun reclames. Vervolgens is er gevraagd in hoeverre de respondent vertrouwen heeft in de betreffende bank. Uit de resultaten blijkt dat er een samenhang te zien is tussen de hoeveelheid media-uitingen en het vertrouwen in de betreffende bank.
Rabobank scoort het hoogst op het gebied van vertrouwen. 85 procent van de respondenten geeft aan regelmatig een reclame te zien van deze bank en 87 procent hiervan zegt vertrouwen te hebben in de bank. De onaantastbare positie die de Rabobank inmiddels heeft verworven lijkt hier mee nog meer bevestigd te worden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBij ABN Amro geeft 70 procent van de Nederlandse consument aan vertrouwen te hebben. 65 procent heeft aangegeven regelmatig reclame-uitingen van deze bank te hebben gezien. Bij de SNS Bank heeft 64 procent van de respondenten vertrouwen en hebben 60 procent van de Nederlandse consumenten aangegeven regelmatig reclame te zien.
Fortis uitzondering
Fortis lijkt de uitzondering te zijn. Met een percentage van 57 procent van de ondervraagden die zeggen regelmatig advertenties te zien, geeft hiervan maar 40 procent aan vertrouwen te hebben in de bank. Voor Fortis lijkt te gelden dat ze naast het inzetten van media ook andere inspanningen zal moeten verrichten om vertrouwen van de Nederlandse consument te verkrijgen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid