Overslaan en naar de inhoud gaan

Adverteren resulteert in vertrouwen in banken

Het vertrouwen van de consument in financiële instellingen wordt sterk beïnvloed door de mediadruk, bleek begin dit jaar uit een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aan de respondenten is gevraagd in welke mate de Rabobank, ABN Amro, SNS Bank en Fortis momenteel zichtbaar zijn met hun reclames. Vervolgens is er gevraagd in hoeverre de respondent vertrouwen heeft in de betreffende bank. Uit de resultaten blijkt dat er een samenhang te zien is tussen de hoeveelheid media-uitingen en het vertrouwen in de betreffende bank.

related partner content for mobile comes here

Rabobank scoort het hoogst op het gebied van vertrouwen. 85 procent van de respondenten geeft aan regelmatig een reclame te zien van deze bank en 87 procent hiervan zegt vertrouwen te hebben in de bank. De onaantastbare positie die de Rabobank inmiddels heeft verworven lijkt hier mee nog meer bevestigd te worden.

Bij ABN Amro geeft 70 procent van de Nederlandse consument aan vertrouwen te hebben. 65 procent heeft aangegeven regelmatig reclame-uitingen van deze bank te hebben gezien. Bij de SNS Bank heeft 64 procent van de respondenten vertrouwen en hebben 60 procent van de Nederlandse consumenten aangegeven regelmatig reclame te zien.

Fortis uitzondering
Fortis lijkt de uitzondering te zijn. Met een percentage van 57 procent van de ondervraagden die zeggen regelmatig advertenties te zien, geeft hiervan maar 40 procent aan vertrouwen te hebben in de bank. Voor Fortis lijkt te gelden dat ze naast het inzetten van media ook andere inspanningen zal moeten verrichten om vertrouwen van de Nederlandse consument te verkrijgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in