Overslaan en naar de inhoud gaan

Air France en KLM beloven sites aan te passen

Luchtvaartmaatschappijen Air France en KLM hebben de Europese Commissie beloofd hun websites te verbeteren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat gebeurde donderdag enkele uren voordat EU-commissaris Meglena Kuneva (Consumentenbescherming) de resultaten van een onderzoek naar onbetrouwbare vliegsites presenteerde. Ook British Airways heeft op de valreep medewerking beloofd.

related partner content for mobile comes here

Volgens KLM gaat het in haar geval om kleine aanpassingen op de site, zegt een woordvoerster. 'We hebben bijvoorbeeld gemeld dat we naar Brussel vliegen, zonder verdere toevoeging. Dat gaan we voortaan anders doen.' Zo heet Brussel nu op de site Brussel National, zoals de luchthaven officieel heet. 'We gaan transparanter communiceren.' Volgens de woordvoerster was er in het geval van KLM geen sprake van het onjuist weergeven van de prijzen van vluchten.

Kuneva strijdt sinds twee jaar tegen misleidende prijzen en oneerlijke praktijken op de websites van vliegmaatschappijen. De Bulgaarse commissaris vindt het onterecht dat consumenten soms een andere prijs moeten betalen dan de site aanvankelijk weergeeft.

De commissaris ziet in het nieuwe onderzoek enige verbetering onder de vliegsites vergeleken met twee jaar geleden. De sites van zestien bedrijven zijn inmiddels helemaal in orde, waaronder SAS en Spanair. Daarnaast zijn er 38 bedrijven die aanpassingen hebben beloofd. Naast Air France en KLM zijn dit onder meer Lufthansa, easyJet, Ryanair, Wizz Air en Brussels Airlines.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in