Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat heb je eigenlijk aan een Effie? (deel 2 van 5)

Vandaag stelt Effie opnieuw vijf vragen aan een voormalig Effie winnaar. We spreken Boris Nihom (Partner & Strategy Director, ACHTUNG!)…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

1. Wat heeft het winnen van een Effie voor jouw bureau betekend?
‘We zijn blij dat we vorig jaar een Effie hebben kunnen winnen met een behoorlijk onorthodoxe case. Daarmee bewijzen we dat vernieuwing niet alleen gaat over creatieve prijzen winnen, maar het slim inzetten van creativiteit, media en technologie om effectievere communicatie te kunnen maken.’

related partner content for mobile comes here

2. Wat was de kracht van jouw case?
‘In de campagne voor DubbelFrisss gaven we het merk écht uit handen aan de doelgroep. Niet alleen mochten zij de smaak, de verpakking en de propositie bedenken, maar we maakten de campagne geheel in samenwerking met de populairste vloggers van dat moment. Dat klinkt inmiddels alweer heel normaal, maar dat kostte 1,5 jaar gelden wel wat meer overtuigingskracht en een naadloze samenwerking tussen adverteerder, creative agency en mediabureau. Het leidde tot de meest succesvolle drankintroductie van het jaar.’

3. Welke tips heb je voor inzenders van dit jaar?
1. Creativiteit is overal: niet alleen in het campagne-idee, maar ook in strategie, technologie en media. Wees hier trots op en beschrijf dit goed.

2. Het merk is voelbaar in alle touch points: waarom zie ik zoveel themacampagnes en zo weinig brand experiences/platformen in de merkcategorie?

3. Lees IPA effectiveness awards en 4A’s strategy awards papers en laat je verwonderen door de kunst van ‘strategic storytelling’.

4. En wat moeten inzenders absoluut niet doen?
‘Less is more. Probeer echt tot de kern te komen en de jury mee te nemen in je verhaal, in plaats van eindeloze opsommingen van insights, ideetjes, mechanieken en resultaten.’

5. Welke Effie case vind je het sterkst tot op heden?
‘De Grand Effie van Albert Heijn: een volledige integratie van merkstrategie, marketing tactics en een helder creatief campagne-idee. Jaloersmakend groots en veelomvattend uitgevoerd, van excellent tot hamsterweken. Van TVC tot Allerhande.’


Dit jaar kunnen adverteerders en bureaus tot 16 september 2016 hun cases inzenden om mee te dingen naar de Effie Awards 2016 van BVA en VEA.

De Effie Awards worden dit jaar op dinsdag 1 november uitgereikt tijdens het door Adfo Groep, VEA en BVA gezamenlijk georganiseerde 24Festival in het Concertgebouw te Amsterdam aan het Museumplein.

Lees ook  en .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in